lördag 21 juli 2012

Försäsongen fortsätter. Sturridge med i uppvärmningen. Nytt om Oscar och Willian


Häromdagen fick Chelsea lite Hollywood besök av supportrarna Will Ferrell och Zach Galifianakis. Egentligen är det ju inte alls överraskande, jag menar, vem kan motstå Chelsea? Ingen! 



***



***


Både Daniel Sturridge och Ryan Bertrand var med och spelade i Team GB:s uppvärmningsmatch mot Brasilien i Middlesbrough. England förlorade dock med 2-0.

Team GB:s första match ska spelas mot Senegal i Manchester den 26:e juli. 

***


Det verkar som att den brasilianska mittfältaren Oscar nästan är klar och kan bli en Chelsea spelare när som helst. Den 20-åriga Oscar har redan genomgått läkarundersökningen med Chelsea, men han säger att han kommer fatta ett beslut efter OS. 

"Jag hade bara ett möte med doktorn, inget mer. Jag signerade inget kontrakt och efter OS ska jag bestämma om hur min framtid ska se ut."- sa Oscar. 

"Alla brasilianska spelare har den här drömmen. Det har jag också, som alla andra, drömmen om att spela i Europa, i Premier League." 


Den 23-åriga Shakhtar Donetsk spelaren Willian, är en annan ung spelare som har länkats till en flytt till Stamford Bridge. Shakhtars tränare Mircea Lucescu menar att klubben har förkastat 26 miljoner (33 miljoner euro) som Blues har erbjudit. Däremot menar klubbens president, Rinat Akhmetov att Willan kan lämna klubben för 30 miljoner euro, vilket alltså är mindre än det som har förkastats. 

Willian själv anser att Chelsea egentligen inte behöver honom då vi redan är nära på att signera Oscar. 

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar