söndag 22 juli 2012

Eden Hazard och Gary Cahill ser framemot matchen mot PSG


Det är inte alls långt kvar tills vi får se Chelsea spela säsongens andra match, och den matchen ska spelas mot Paris St-Germain i New York på Yankee Stadium. Ribban höjs vilket också betyder att spelarna måste förbereda sig inför ett svårare möte. Eden Hazard, Chelseas nya winger, är dock van vid att möta PSG då han själv spelade för franska ligan i fjol som Lille spelare. När han spelade för Lille var Ancelottis PSG rivalerna, men nu kommer han nog inte se dem på samma sätt fastän han kommer göra allt för att vinna mötet. 

"Att spela mot ett lag som man redan känner är alltid en bra erfarenhet, jag har vänner i det laget och jag brukar nästan alltid spela bra mot dem. Så jag ser framemot det."- säger Eden Hazard. 

"De nya spelarna som PSG signerar kommer vara bra för Ligue1. De har alltid haft bra spelare men att välkomna flera spelare med mer kvalité kommer att leda till förbättring. Man City gjorde samma sak några år sedan och det funkade för dem."-förklarar före detta Lille spelaren.

Hittills har det gått väldigt bra för Hazard i Chelsea. Träningen har gått precis som den ska och han även lyckats göra ett mål mot Seattle.

"Jag tycker att jag spelade ganska bra, jag spelade i 60 minuter och det kändes bra att spela med mina nya lagkamrater, men nu måste jag gå vidare och koncentrera mig på de andra matcherna. Det är en stor chans, det är en annan nivå, och det kommer definitivt finnas mycket mer press fantastiska spelare här."

"Jag måste fortsätta göra det jag gör, spela mitt eget spel, försöka att få bollen och se till att mina lagkamrater spelar, och vara redo inför säsongen."

Hazard passade på att kommentera hans lagkamrat Romelu Lukaku som lyckades göra två mål mot Seattle: "Jag har känt honom i tre eller fyra år och han är en ung spelare men en väldigt bra spelare och han har mycket mer att ge. Jag tror att han kommer kunna göra det i ett lag som Chelsea."

***


Gary Cahill som fick spela 45 minuter mot Seattle känner att allt flyter på och är även förvånad över lagets starka form.

"Jag njuter, det har varit bra de senaste dagarna."-sa 26-åringen.

"Vi har tränat mycket, vi har spelat en match där jag tycker att lagkamraterna såg väldigt vassa ut, och vi ser framemot matchen i New York vilket jag tror kommer bli en bra erfarenhet för oss."- sa Cahill.

"De nya spelarna börjar vänja sig. Sådana resor är perfekta för att välkomna nya spelare. Man kan spendera varje dag med varandra och alla får lära känna de nya grabbarna."

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar