tisdag 19 februari 2013

John Terry kommer att kämpa för sin plats i Rafas startelva



John Terry är äntligen tillbaka efter den långa knäskadan som han fick i november. Kaptenen var borta i hela två månader, men nu kan man äntligen se honom på planen igen, och han har även hunnit göra mål efter come backen. 
Skadan gjorde så att Terry bara fick sitta och titta på när lagkamraterna spelade matcher, men nu menar kaptenen att han är glad och i form igen. 
"Det har varit frustrerande eftersom jag inte har spelat fotboll. Som en fotbollsspelare vill man alltid spela fotboll. Skadan behövde tid, tre fyra veckor räckte inte. Jag kände stelhet, jag hade fortfarande inte återhämtat. Det har varit tufft. Nu är jag tillbaka och i form igen, jag är glad över att vara tillbaka."-säger kaptenen. 
Det kan dock vara svårt att få tillbaka den ordinarie platsen i startelvan då Terry inte är den enda mittbacken i Chelsea. Dessutom är ju de spelarna som inte har varit skadade i bättre form och klarar av matcherna bättre än vad Terry gör just nu, vilket är väldigt förståeligt. 
"Jag är inte dum, jag har varit borta i fyra månader och de andra två spelarna, Iva och Gaz har spelat väldigt bra och båda gör även mål, så det kommer bli svårt att komma in igen."
Kaptenen respekterar spelarna, men detta betyder inte att han inte kommer kämpa för sin plats igen.
"Jag vill spela matcher; tränaren behöver inte fråga om det. Jag är inte en sådan spelare som går och knackar på tränarens dörr, utan jag respekterar de andra spelarna och jag måste kämpa för min plats."-berättar mittbacken.
"När man har spelat i tio år blir man inte bara vald. Man måste även spela bra, träna bra och imponera på tränaren. Det som frustrerade mig var att jag inte kunde imponera på Rafa när han kom, jag satt i omklädningsrummet och tittade ut genom fönstret och tittade på spelarna som tränade."
"Han har inte sett mitt sanna jag, jag behöver fortfarande några matcher, men om han låter mig spela så kommer jag att kliva in och prestera. Lagandan är bra här och vi har alltid haft bra mentalitet."
/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar