tisdag 19 februari 2013

En fantastisk Mata hyllar lagkamraterna


I söndags spelade Chelsea fram en fin vinst mot Brentford efter fyra gjorda mål. Bortalaget Brentford lyckades aldrig spräcka nollan, och fick istället lämna FA Cupen efter försluten. Juan Mata var spelaren som först hittade målet innan Oscar, Frank Lampard och John Terry gjorde de tre andra Chelsea målen på Stamford Bridge.

Juan Mata har nu under en lång tid sett väldigt pigg och självsäker ut på planen. Det är sällan man ser en svag och osäker Mata i blåa tröjan, och man bara längtar efter att se vad spanjoren har mer att bjuda på framöver. Han är helt magisk.

Den magiska Juan anser att Chelsea har en bra form just nu och förklarar att han har varit nöjd med de senaste resultaten.

"Vi har en bra form just nu. Det var en bra vecka för oss efter vinsten i Prag, Oscars mål var fantastiskt, och den här vinsten är också fantastisk."-säger 24 åriga Mata.

Det var dock inte lätt att göra mål mot Brentford, utan vi fick vänta tills halvlek innan Stamford Bridge började fira och jubla.

"Det kändes bra i andra halvlek då vi gjorde fyra mål. Det var inte lätt att vinna. I första halvlek försvarade de väldigt bra. Vi hade två eller tre chanser men vi kunde inte göra mål. Det viktigaste är att vi vann och att vi är vidare."-förklarar Mata.

Mata passade på att hylla sina lagkamrater efter vinsten: "Jag förstår varför fansen vill ha kvar Frank Lampard här, de älskar honom. Han är en fantastisk kille, en fantastisk kapten som är en legend och han spelar fortfarande. Att spela med honom är en ära för både mig och mina lagkamrater. Han har redan gjort 13 eller 14 mål den här säsongen."


"Oscar är en bra spelare. Han är fortfarande bara 21, väldigt ung, och redan en väldigt bra spelare. Jag är väldigt glad över att jag får spela med honom, jag är glad eftersom han är en fantastisk grabb."

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar