onsdag 7 november 2012

Golden Boot och Barclays Premier League Player of the Month


Fernando Torres presenterades med sitt "Golden Boot" pris för EM 2012 på Stamford Bridge i tisdags. Anfallaren gjorde tre mål för Spanien då hans landslag tillslut vann tävlingen i Ukraina i somras.

"Att vara en del av den spanska generationen är fantastiskt och jag vet inte om vi kan göra mycket mer. Från första EM till VM och sedan den senaste EM, de senaste åren har varit fantastiska, och vi har mer eller minde samma trupp. Det kanske finns tid till att bli ännu bättre."-säger Fernando Torres.

"Man tävlar inte i en tävling för ett sådant pris. Vi letade inte efter ett individuellt pris, jag har fått det här priset eftersom laget var bra och för att vi tog oss till final. Som en anfallare har jag flera chanser till att göra mål, men det här priset är inget jag strävade efter. Det här är mer som en present från tävlingen."

***


Juan Mata har utnämnts till "Barclays Premier League Player of the Month" för månaden oktober. Spanjoren förtjänar absolut detta då han helt enkelt har presterat oerhört bra. Mata har inte bara gjort sju mål utan även legat bakom fina assister som har hjälpt laget till framgångar.

Detta är första gången Mata vinner det här priset, och sist en Chelsea spelare vann detta var David Luiz i mars 2011.

"Jag är jätte glad över priset. Det är viktigt att fortsätta och utvecklas eftersom jag fortfarande är ung. Det viktigaste är laget och jag försöker alltid att hjälpa laget."-säger 24-åriga Juan Mata.

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar