söndag 7 oktober 2012

Falcao visar intresse. Ashley Cole ute på hal is


Atletico Madrid anfallaren Radamel Falcao har uttalat att han gärna skulle vilja testa sig själv och spela i England. Chelsea är ett lag som har varit intresserad av honom länge, och det känns som att det finns en stor chans till att något händer nu i januari.

"England? där skulle jag kunna gå en dag."-sa Falcao till The Times.

"Det är en tävling (Premier League) jag har tittat på länge och en dag skulle jag vilja gå dit."

"Jag brukade titta på TV när jag var liten. Spelare så som Roy Keane, Eric Cantona, Gianfranco Zola. Men jag brukade heja på (Faustino) Asprilla när han spelade för Newcastle."

"Jag tror att jag skulle kunna anpassa mig i England. Jag tror att jag skulle kunna göra mål."

***


Efter John Terry anklagelserna har FA gått i attack mot Ashley Cole och anklagar honom för att ha ändrat sitt vittnesmål. Detta gjorde så att Cole twittrade så här:

"Hahahahaa, well done FA. I lied, did I #BUNCHOFTWATS!"

Cole har däremot bett om ursäkt genom att ta bort tweeten, men nu riskerar mittbacken att straffas av FA och Chelsea. Detta riskerar han då det finns en strikt policy om vad man får säga i sociala medier som en professionell spelare.

Di Matteo har sagt så här: "Vi kommer att utreda och agera."

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar