onsdag 24 augusti 2011

Romelu Lukaku och Oriol Romeu ser fram emot att få spela för Chelsea. Josh McEachran gör det vinnande målet mot Bolton. Nytt om Rajkovic och Aanholt.


Romelu Lukaku kan fortfarande inte förstå att hans dröm har gått i uppfyllelse. Drömmen där han en står bredvid Chelsea stjärnorna och spelar fotboll med dem. Han drömde den drömmen när han redan var en stjärna i Anderlecht, men att han en dag skulle få möjligheten att få spela för hans dröm lag Chelsea var dock inte det första han trodde på. Men han gav aldrig upp hoppet, för om han skulle ha gett upp hoppet och trott att hans dröm aldrig skulle gå i uppfyllelse så skulle han aldrig ha varit vår nummer 18.

"Jag sa alltid till mina att jag en dag kommer spela här i Chelsea, så det är fantastiskt att vara här. Jag realiserade min dröm, men nu måste jag fokusera på min träning varje dag och förhoppningsvis ska jag få några minuter för att spela, för här finns det världsklass anfallare. Det är en dröm som har gått i uppfyllelse och jag hoppas att det ska gå bra för Chelsea framöver." -berättade Lukaku glatt.


"Här tränar du i väldigt hög nivå och anstränger dig mer än i Belgien. Jag är medveten om det. Jag är väldigt stolt över att vara här. Jag jobbade i en lång tid för att komma till denna nivå och att vara här gör mig väldigt stolt."-sa den stolta 18-åringen.

Engelska ligan blir bara svårare och svårare för varje säsong, det är alla medvetna om. Flera lag blir starkare och det uppstår mer konkurrens. Att komma till en sådan svår liga som en 18-åring är inte lätt, men för att underlätta situationen ska Romelu försöka lära sig mycket av hans nya lagkamrater.

"Först och främst vill jag bli så stabil som möjligt."- sa Romelu Lukaku.

Romelu som hoppas på att få spela snart var med under båda matcherna mot Stoke och West Brom då han satt på läktaren. Anfallaren tycker att Chelsea lyckades spela bra i andra halvlek och förklarar att laget måste jobba på så som de gör. Det är mycket viktigt att träna extra mycket då man har en ny tränare och även nya spelare i truppen, förklarar Lukaku. Romelu är alltså en av de nya spelarna som har signerat för Chelsea i år, och anfallaren passade på att berätta hur det var i omklädningsrummet för första gången:

"Jag var tyst, och jag sa ingenting. Jag kollade bara runt. Man vet inte vad man ska säga, så som när kapten John Terry säger till mig : varje gång du behöver mig så kan du komma till mig, och Didier säger: Bra jobbat Romelu. Känslan är som : Sa han detta till mig?!"


"Detta lyfter upp dig för att du ska vilja göra mer, och ibland skriker de också när man gör något fel. Det här är inte en lek längre, leken är över och vi måste jobba hårt för att lyckas."- sa den nya anfallaren.

Romelu Lukaku kallas för den nya Drogba, och  att bli jämförd med en sådan talangfull anfallare som ivorianen är en stor ära för Romelu, säger 18-åringen. Anfallaren berättar att de oftast brukar prata med varandra, och så brukar de även sitta bredvid varandra i omklädningsrummet. Lukaku försöker alltid lyssna på Drogba eftersom han alltid ger honom nya råd. Men det är inte bara Drogba som försöker hjälpa till Lukaku, utan Torres och Anelka är också där och hjälper till, och detta uppskattar Lukaku oerhört mycket.

"Jag är inte här för att ersätta honom (Drogba), jag är bara här för att spela för Chelsea och jag hoppas att han stannar här så länge som möjligt så att jag kan spela med honom och fortsätta att lära mig från honom. Han är en världsklass anfallare."- berättade den nya Drogba (Lukaku).


Romelu Lukaku är dock inte bara den enda nya spelaren som ser framemot att få spela i Chelsea, utan det gör även mittfältaren Oriol Romeu.

"Detta är en av de bästa klubbarna i världen, tränaren uttryckte ett intresse för mig och jag tänkte att detta skulle vara ett klokt val för mig"- sa Oriol.

Sedan fortsätte 19-åringen: "Jag har varit intresserad av klubben ett tag nu. Jag förstår att det finns en massa high-level fotbollspelare här, men mitt mål är att förbättra mig och lära mig från andra fotbollspelare runt omkring mig och jobba hårt som en del av laget."

Romeus mål är att jobba hårt och försöka utmana sig själv i de mest svåra områdena genom att träna hårt under träningarna och försöka ta varje möjlighet som leder honom till att få spela för A-laget.


"Jag hoppas att jag kan ge allt under träningspassen." - förklarade mittfältaren.

Den unga Romeu lyckades göra ett fantastiskt jobb för Colombia i U-20 VM, och nu hoppas han att han kan införa samma prestation i Chelsea.

"Jag spelade i några riktigt svåra matcher under VM mot Korea och Brasilien. Det blev förlängningar och detta hjälpte mig till att förbättra min kondition och min fysiska sida. Jag är i bra fysisk form just nu och jag är väldigt glad över hur saker och ting är."- sa mittfältaren glatt.

Romeu har nu fått nummer sex på tröjan som blev ledig efter att Ricardo Carvalho lämnade Chelsea för Real Madrid förra sommaren.

                                                           ***


Chelseas reserv har vunnit matchen mot Bolton med 1-0 efter ett sent mål från mittfältaren Josh McEachran när det bara var sju minuter kvar att spela. Chelsea hade ett bra anfallaspel och pressade på Bolton hela tiden, men det enda problemet var Boltons målvakt Jay Lynch som såg till att rädda flera chanser.

Chelsea (4-3-3): Jamal Blackman; Todd Kane, Sam Hutchinson, Nathaniel Chalobah (c) (George Saville 92), Patrick van Aanholt; Jacob Mellis, Conor Clifford, Josh McEachran; Billy Clifford, Marko Mitrovic (Aziz Deen-Conteh 76), Kaby Djalo.

Drummy är nöjd med lagets prestation, och förklarade att mittfältet funkade precis så som han hade önskat sig. Tränaren är mycket stolt över spelarna då de var väldigt starka under matchen och såg till att vinna matchen fastän det var ett sent mål.

"Josh McEachran hade en mycket bra match. Han är kraftig, han stöter bort spelarna när de är ur balans och nickar bollar, och det bevisade han idag genom målet."- sa Drummy.

                                                       ***


Slobodan Rajkovic är en back som många hade hoppats på att få se den här säsongen. Efter att Rajkovic presterade bra under Chelseas försäsong blev Villas-Boas imponerad, men backen får inte någon arbetstillstånd och måste lämna Blues, och kommer troligen att hamna i Hamburg. Hamburg ska ha betalat ungefär 3 miljoner för 22-åringen för ett fyra-års kontrakt.

Chelseas föredetta sportchef Frank Arnesen befinner sig i Hamburg, och har sagt så här: "Vi kommer att signera en försvarare inom tio dagar."


Chelseas försvarare Patrick van Aanholt är ett lockbete för Evertons David Moyes. Moyes hoppas på att  låna försvararen den här säsongen.

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar