torsdag 25 augusti 2011

Juan Mata vill vinna titlar med Chelsea. Rajkovic lämnar Chelsea. Lukaku och Romeu är redo för att prestera. Nytt om Malouda.


Välkommen Juan Mata! Nu är allt klar och yttermittfältaren har signerat ett fem års kontrakt med Chelsea. Mata kommer vara tillgänglig i mötet mot nykomlingarna Norwich, efter att han redan har tränat med truppen på Cobham. Mata känner att han fått bra vibbar efter första träningen och förklarar att det är en bra trupp att träna med.

"Valencia var en stor klubb, men jag har lämnat klubben för att spela för en större klubb och allt handlar om möjligheten till att vinna titlar, och den möjligheten har jag här."- sa Chelseas nya winger.

"Han (Villas-Boas) sa att han ville att Chelsea skulle spela mer attackerande fotboll, och att jag kommer vara en del av det."-förklarade spelaren efter att ha pratat med Villas-Boas, sedan fortsatte han: "Villas-Boas är någon som nästan vann allting förra året och vi båda är här med vinnande mentalitet."

Målet är att kunna använda Mata både som ytter men även också i mitten för att få fram ett attackerande spel i flera sätt än bara ett. För Mata låter detta helt fantastiskt eftersom han är en mycket offensiv spelare som älskar att ha bollen och göra mål. Just nu ser Mata framemot att få vinna en titel, och att vinna Premier League skulle han ha älskat, säger han till Chelseas officiella hemsida.


Juan är nu den tredje Chelsea spelaren som är spanjor i truppen just nu bland Romeu och Torres, och Juan förklarade att Torres ökade spänningen hos Mata ännu mer innan han bestämde sig för Chelsea.

"Han (Torres) sa att det skulle vara bra för mig om jag kom hit och att jag och han skulle kunna spela bra ihop. Jag pratade också med min familj och vänner om detta."- sa Mata.

En av de andra nära personerna som hjälpte Mata att fatta beslutet var hans pappa som också var en professionell spelare i Spanien. Matas pappa har alltid gett han goda råd och han har aldrig haft några problem eftersom hans pappa alltid har varit där och hjälpt till honom.

Mata har alltså alltid haft fotbollen i hans liv, men däremot har Mata velat göra andra saker vid sidan om, därför studerade han marknadsföring och idrottsvetenskap.

"Förutom fotboll gillar jag också  film, musik och att läsa. Jag ser framemot att bo i London och anpassa mig i en ny kosmopolitisk stad och lära känna staden."-förklarade Juan Mata.

                                                          ***


Nu är det officiellt, Rajkovic har lämnat Chelsea och kommer nu spela för Hamburg. 22-åringen har skrivit på ett fyra års kontrakt med den holländska klubben. Efter att Rajkovic signerade för Chelsea (2007) lånades han  ut till PSV Eindhoven, FC Twente och Vitesse Arnhem, tills han kom tillbaka till Blues i sommras och följde med till Asien.

Lycka till Slobodan Rajkovic!
                                                             ***


"Jag tror att jag är redo nu. Jag är motiverad och mycket glad, men det är ju tränarens val, så jag kommer spela när han är redo att ta ut mig på plan."- sa Oriol Romeu. 

Romeu berättade att han har gillat engelsk fotboll en lång tid och att han är en spelare som spelar så som de gör i England. Romeu ser det hela som en stor möjlighet för att kunna spela fotboll i en mycket hög nivå, dessutom har han också möjligheten till att lära känna spelarna som finns i laget. 

"Jag gillar verkligen John Terry. Jag tycker att han är en fantastisk kapten och en fantastisk spelare."- sa Oriol. 

Romelu Lukaku är exakt lika glad över att få spela för Chelsea och ser framemot för utmaningar. För att klara av dessa utmaningar ska Lukaku givetvis använda hans talanger men också försöka efterlikna de två spelarna som hängde på hans vägg i rummet, det vill säga Anelka och Drogba.

"Jag hade två Drogba tröjor, en som jag använde när jag skulle sova och en för att använda ute. Jag hade en affisch på Anelka. Jag brukade alltid använda samma skor som Drogba, men inte nu längre, och jag hade Chelsea TV hemma."- sa den 18-åriga Chelsea supportern Lukaku. 

Ni vet de här små videoklippen som jag brukar lägga upp i bloggen där man kan se hur träningspasset såg ut? Ja, sådana klipp brukade Lukaku också titta och bli helt galen av! Att få se hans hjältar träna var en speciell känsla, och jag tror att vi alla känner av den speciella känslan när vi ser de träna eller hur? 

"När Chelsea vann med 3-0 över Arsenal gick jag ut på gatan och skrek. När du är en sann supporter av ett lag, och när du kan spela för det laget, är det det bästa som kan hända dig. Varje dag tänker man, Wow är detta sant? Men man måste vara fokuserad och komma ihåg att man inte är en supporter längre. Nu kollar man inte på när laget lyckas, utan nu måste man spela med laget för att laget ska lyckas."- sa Romelu Lukaku. 

"Nu måste jag jobba hårt för att inse min dröm, komma in i startelvan och förhoppningsvis bli en Chelsea legender en dag."- berättade 18-åringen som har en lång framtid framför sig. 

Romelu Lukakus dröm är fantastisk! Jag kan sitta och läsa hans kommentarer om och om igen, för det är så underbart! Det är så coolt men samtidigt har hela hans historia en massa känslor, och jag blir alltid små rörd när jag läser allt han säger, speciellt det här:

"Jag var på Stamford Bridge och känkte, Wow. Jag frågade min lärare vad vi gjorde, och jag kunde inte säga något mer eftersom jag alltid ville komma här och se en match, och vi gick in till omklädningsrummet, vi gick till läktaren, och när min klass skulle gå in till omklädningsrummet stod jag vid planen och bara kollade. Jag föreställde mig själv på planen med Drogba och de andra spelarna."

"Sedan kom läraren och frågade vad jag gjorde, och jag sa att jag en dag kommer spela här. Jag ringde läraren den dagen jag signerade för Chelsea och sa: Jag sa till dig att jag skulle spela här. Det var fantastiskt, jag tog 300 till 400 bilder, jag har fortfarande kvar dem i min dator." 

Romelu Lukaku, nu är det vi som kommer ha bilder på dig i datorn när du har på dig Chelsea kiten och spelar för det kungsblåa laget! Eller hur? 

                                                          ***


Juventus är inte bara ute efter Alex men också Florent Malouda. Det sägs att den italienska klubben har erbjudit 5 miljoner pund för yttermittfältaren, och precis som Alex ville de också låna Malouda den här säsongen. 31-åringen har fortfarande två år kvar på hans kontrakt som han signerade 2007. Juventus erbjuder ett tre års kontrakt och mindre lön än vad han får i Chelsea, men kommer att få chansen att starta från elvan i varje match. 

/ Rukksar

2 kommentarer:

  1. Kan det vara det här du menar när de var där med skolan? och i slutet tror jag att det är läraren :) http://www.youtube.com/watch?v=Vh_s2Hp3DMI

    SvaraRadera
  2. Yes :D Får gåshud varje gång jag tittar på videon!

    SvaraRadera