söndag 27 mars 2011

Drogba gör två mål för Elfenbenskusten


Idag lyckades Didier Drogba näta två gånger för elefanterna då de låg under med 1 mål mot Benin som lyckades göra det första målet i den 23:e minuten, och målet gjordes av mittfältaren Seidath Tchomogo. Salomon Kalou lyckades dock pricka in bollen i mål, men flaggan lyftes upp och det visades sig att Drogba var offside, så målet godkändes inte i den 20:e minuten för elefanterna.

Strax innan halvlek lyckades dock inte Benin hålla kvar ledningen när Drogba spräckte nollan. Andra halvlek bestod av mycket spel från Elfenbenskusten, och det andra målet gjordes också av Drogba. Det andra målet serverades fram av Kader Keita till Drogba i den 76:e minuten. Resten av matchen bestod av mycket defensivt spel från Elfenbenskusten. Tillslut vann de med 2-1, och detta innebär att de leder Grupp H med 9 poäng.



                                                         ***

Idag meddelade FA att Terry, Lampard och Cole inte ska spela mot Ghana i vänskapsmatchen den här veckan, så Chelsea spelarna är alltså tillbaka igen. Det är inte bara våra tre spelare som får åka hem, utan Dawson åker tillbaka till Tottenham, Rooney till Manchester United och Walker till Aston Villa.

                                                          ***

Idag tänkte jag på att vi ska fokusera oss lite mer på Paulo Ferreira. Jag själv vet faktiskt inte så mycket om den här spelaren som ser ut att vara en skådespelare, förutom all basic information som man vet om en fotbollspelare. Men eftersom att han är en Chelsea spelare skulle jag vilja lära känna honom mer och verkligen få en bättre blick över portugisen. Ferreira har ju inte åkt för EM-kvalen i år och det är för att han faktiskt inte spelar i det Portugisiska landslaget nu mera. Så därför passade han på att svara på vissa frågor medan en stor del av Chelseas spelare var borta och hjälpte till national lag.


Ferreira började med att svara på om vad han vill göra efter hans fotbollskarriär.
" Jag vill hjälpa barn i Portugal med att spela fotboll. Jag vill lära dem det jag har lärt mig. "- uttalade Ferreira glatt under intervjun.

Men fortfarande är det långt dit och fortfarande ska han fortsätta att spela för Chelsea. Ferreira har nu varit i Chelsea i sju år, och det är ett lag som han har spenderat mest tid i. Han förklarar att hans familj är glada över att de bor här och att han spelar för Chelsea, så därför vill han också spela klart hans karriär i den här klubben.

" Jag har en bra relation med alla här, men Hilario spelade också för Porto, och nu är han också här." - svarade Ferreira när han fick frågan om vem som är hans bästa vänner i Chelsea.

Vad är Ferreiras bästa ögonblick i hans liv, och vad är de största besvikelserna?

" Det är när mina barn föddes, och inom fotboll är det när jag har vunnit titlar. De största besvikelserna i mitt liv var när Portugal förlorade mot Grekland i EM finalen 2004, och när Chelsea förlorade mot United i Champions League finalen.

Visste ni förresten att Ferreira är ett stort fan av Zidane? Under intervjun förklarade Paulo att han alltid tyckt om Zidane som en spelare.

" Jag spelade i hans lag, och det var underbart. Han var en enkel kille och en underbar spelare. I min karriär har jag spelat mot spelare så som Ronaldo, Ronaldinho och Messi. Alla dem spelarna är mycket duktiga och det har varit en ära att få spela mot dem, en stor utmaning." - förklarade Ferreira

/ Rukksar

2 kommentarer:

  1. Man måste älska Ferreira!! Han må vara ganska kass ibland men vilken fantastisk truppspelare han är och hoppas verkligen han får avsluta sin karriär i Chelsea!

    SvaraRadera