söndag 17 oktober 2010

" Jag var Chelsea fan och inte Manchester United fan"- Ancelotti

Nu när Chelsea ska besöka Luzhiniki Stadium i Moskva den här veckan väcktes några minnen för Ancelotti. Han berättade att när han såg Mourinhos grabbar möta the red devils år 2008 i Champions League finalen på tv hade Ancelotti själv sagt att han en vacker dag ska bli tränare för The Blues.

Trots Chelseas förslust genom straffar såg Ancelotti en massa karaktärer i laget med massa bra kvalitéer som hans AC Milan hade då de vann Europas största pris två gånger.




" Jag kommer ihåg det väldigt bra. Första halvleken spelade Chelsea inte så bra, men andra halvlek var de betydligt mycket bättre. Jag kommer ihåg att Didier Drogba var väldigt nära på att avgöra matchen innan slutsignalen."

"Matchen var i balans till slutet. Det var ett rätt resultat, oavgjort."

Ancelotti uttalade att han tyckte att Chelsea och Manchester United körde lika bra , men när det handlar om straffar är det svårt att säga vem som kan vinna matchen. Enligt Ancelotti var han supporter för Chelsea under den final matchen.

" Jag var Chelsea fan och inte Manchester United fan, så jag var väldigt besviken efter matchen. Efter den matchen sa jag att Chelsea skulle bli mitt nästa lag, mitt framtida lag. Jag visste bara inte när jag skulle bli det. Jag gillade verkligen beteendet av spelarna på planen."

Ancelotti fick vänta ett år till, tills han äntligen fick börja jobba med grabbarna han den dagen såg, hejade på och visste att han en dag skulle bli deras tränare. Ancelotti vinnare av fyra Champions League titlar, två då han själv var spelare, två som manager och den femte ska läggas till som manager för Chelsea.

" Vår dröm är att göra vårt bästa i tävlingen. Vi kommer att använda all vår styrka, karaktärer och personligheter för att göra vårt bästa men det är svårt att säga vad som kommer att hända. Champions League är en konstig tävling"


/ Rukksar

1 kommentar:

  1. Grym blogg, enkelt att få reda på det viktigaste inom favoritlaget här på denna bloggen! :)

    SvaraRadera