lördag 2 mars 2013

Chelsea vs West Bromwich Albion


Idag är det dags för match mot West Bromwich Albion som ligger på sjunde plats med 40 poäng i ligan. Ligamatchen ska spelas på hemmaplan och vi får hoppas på att det bjuds på en vinst den här gången. Sist vi mötte WBA var i november 2012 och den matchen lyckades vi inte vinna då hemmalaget istället vann med 2-1 (Long 9' Odemwingie 16' Hazard 39').

Efter att ha säkrat Chelseas plats i FA-Cupen är Rafa Benitez självsäker och tror att hans Chelsea kommer kunna vinna tre poäng över Steve Clarke WBA idag.

"Jag är självsäker och jag tror att vi kan vinna. Laget tränade mycket bra så som de har gjort sedan jag kom hit, så jag är verkligen glad över deras prestation under träningen."-säger Chelsea bossen.

"Atmosfären under träningen är väldigt bra. Jag har väldigt bra relation med personalen på Cobham. Jag gillar att förbereda matcher, att träna spelarna och att vinna. Varje match är en utmaning för mig, varje träningspass är också en utmaning."


"Jag var verkligen nöjd med prestation mot Middlesbrough efter att ha ändrat åtta spelare, det betyder att jag vet vad som måste göras."

Just nu ser det inte så ljust ut i ligan då vi har ramlat ner från tredje till fjärde platsen bakom Tottenham med 49 poäng.

"Jag är positiv över att vi kan fortsätta och avsluta säsongen i topp tre eller två, vi får se, men det är en känsla jag har."-säger den självsäkra Benitez.

"Det är inte lätt. Manchester City är ett bra lag med bra spelare. Om de fortsätter att vinna matcher kommer det bli svårt, men vet aldrig vad som händer inom fotboll. Topp två, topp tre och två troféer, det är väldigt tydligt att vi har bra chanser."


"Vi måste kämpa tills slutet med självförtroende eftersom vi har ett starkt lag."

"Om man analyserar de 11 kommande matcherna så måste vi hålla ihop oss. När atmosfären är bra presterar spelarna mycket bättre, så om vi kan skapa bra atmosfär med fansen bakom oss kommer det att bli lättare att vinna."-förklarar spanjoren.

När det gäller Chelseas lag mot West Brom kommer vi definitivt att sakna Oriol Romeu som är långtidsskadad och Yossi Benayoun som har skadat fotleden. 

Gary Cahill och Cezar Azpilicueta som inte var med förra veckan är tillbaka och tillgängliga. Däremot kommer vi nog inte få se Nathan Ake som gjorde debut och Paulo Ferreira.

"Jag har två eller tre saker att tänka över. Det är svårt för mig att inte låta tre spelare spela, jag måste välja 18 och det är svårt eftersom laget tränar så bra."

Vårt senaste möte  mot WBA på Stamford Bridge den här säsongen slutade så här:


Våra tio senaste liga möten på Stamford Bridge:

1978/79 - West Brom vinst 3-1 - Division One
1984/85 - Chelsea vinst 3-1 - Division One
1985/86 - Chelsea vinst 3-0 - Division One
1988/89 - Oavgjort 1-1 - Division Two
2002/03 - Chelsea vinst 2-0 - Premier League
2004/05 - Chelsea vinst 1-0 - Premier League
2005/06 - Chelsea vinst 4-0 - Premier League
2008/09 - Chelsea vinst 2-0 - Premier League
2010/11 - Chelsea vinst 6-0 - Premier League
2011/12 - Chelsea vinst 2-1 - Premier League


Vi har mött West Brom 128 gånger och Chelsea har vunnit 53 gånger medan Baggies har vunnit 42 gånger. På SW6 har det spelats 56 matcher där Chelsea leder med 28 vinster medan Baggies har 14 vinster.

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar