måndag 24 september 2012

Luiz signerar ett nytt kontrakt. Terry slutar i landslaget


I lördags förlängde David Luiz sitt kontrakt med Chelsea då han skrev på för fem år. Luiz kom till Chelsea i januari 2011, och sedan dess har han anpassat sig i laget väldigt bra och verkar trivas med den engelska fotbollen.

"Jag är väldigt glad över att signera ett nytt kontrakt med Chelsea."-sa David Luiz.

"Det är ett bra lag och jag ser framemot att vinna flera titlar här. Jag vill spela på topp nivå en lång tid- vilket jag gör i Chelsea. Jag älskar allt med klubben, speciellt fansen som har välkomnat mig och gett mig bra support."

Den 25-åriga Luiz har startat från 55 matcher hittills och hoppat i in i fyra matcher. Han har sammanlagt gjort fem mål för klubben.

***


I söndags meddelade John Terry att han inte ska spela för det engelska landslaget mer. Detta var ett personligt och ett väldigt svårt beslut som John gjorde då han har en stor roll i landslaget och var kaptenen tills nu.


Förra säsongen blev John Terry anklagad för att ha uttryckt sig rasistiskt mot Anton Ferdinand. Domstolen friade dock Terry i somras, men FA har valt att starta en egen utredning, och kaptenen känner att detta inte är rätt då han redan har blivit friad, och detta är anledningen till Terrys beslut.

"Genom att fortsätta med anklagelserna trots att jag redan har blivit friad i en domstol har FA gjort min landslagposition ohållbar."-förklarar John.


Första gången Terry representerade England var i juni 2003, och han har sammanlagt spelat 78 gånger för England och gjort sex mål. I augusti 2006 fick han bära kaptensbindeln i landslaget för första gången och sedan dess har han haft på sig bindeln 34 gånger.

"Jag vill tacka alla förbundskaptener som tog ut mig till 78 landskamper."-säger JT.

"Jag vill tacka spelarna, fansen och min familj för deras stöd och för att de har uppmuntrat mig under min karriär för landslaget."

"Att leda och representera mitt land har alltid varit en dröm för mig och det har varit en stor ära. Jag har alltid gett mitt allt och mitt hjärta är krossad efter beslutet."

"Jag önskar Roy och laget all lycka."

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar