fredag 10 augusti 2012

Mata och Bertrand ser framemot säsongen. Nytt om Moses, Hulk och Azpilicueta


Snart börjar allt på allvar igen och då är det viktigt att laget är igång mer än någonsin! Vi alla vet att Premier League och Champions League blir svårare och svårare för varje säsong, och i år kommer vi nog få möta en massa överraskningar. Det gäller att vara beredd och se varje match som en måste vinna match. Men för att laget ska kunna göra det, så behöver spelarna ha den mentaliteten och verkligen kämpa. De måste tro på sig själva, och om en spelare tror på sig själv kan han påverka hela truppen.

Juan Mata är en av spelarna som har haft ett underbart år med hela tre titlar, två med Chelsea och en med Spanien. Detta gör så att Mata har mycket bra självförtroende och är redo för kämpa den här säsongen då han helt enkelt tror på sig själv och laget.

"Jag tror att det kommer bli en bra säsong för oss. Personligen kommer jag att försöka spela flera matcher än vad jag gjorde i fjol. Vårt önskemål är givetvis att vinna troféer, antingen Premier League eller Champions League. Dessa tävlingar är väldigt viktiga för oss och vi ska försöka göra vårt bästa."

"Jag mår verkligen bra, och jag har bra självförtroende inför den kommande säsongen. Jag och Oriol har sett framemot att komma tillbaka, och jag är glad att över vara här."- sa Mata som nyligen fick lämna OS med Spanien.

"OS var en bra erfarenhet för mig, men vi hade otur. Vi förtjänade mer men vi gjorde inte mål så det var omöjligt att gå vidare."

Juan Mata passade också på att kommentera Chelseas nykomlingar: "Vi har köpt spelare med kvalité vilket är bra för laget."

Det är inte bara Juan Mata som har fått spela i OS den här gången utan det har även engelsmannen Ryan Bertrand gjort tillsammans med Daniel Sturridge för Team GB.

Även Ryan ger positiva kommentarer då han känner att det är skönt att få vara tillbaka till träningen och tycker att allt ser ljust ut.


"Det känns bra att vara tillbaka, och träningarna känns bra. Man kan se att grabbarna har jobbat hårt under deras resa i USA, så saker och ting ser ljust ut."

"Det har varit en bra sommar, att spela i OS var en fantastisk erfarenhet och nu ser jag framemot säsongen som startar snart."

***


Wigans Victor Moses är nu under det sista året av sitt kontrakt på DW Stadium, och Wigans ordförande Whelan har tidigare velat att Moses skriver på ett nytt kontrakt med laget. Däremot känns det som att Moses tillslut inte kommer att göra det och att han istället väljer att sikta högre.

Wigan ville tidigare ha 10 miljoner pund för anfallaren, men nu skrivs det att de också skulle kunna nöja sig med 8,5 miljoner pund för 21-åringen.

"Jag har pratat med Chelseas vd och de är lätta att förhandla med."- sa Whelan till ESPN.

"Vi har sagt priset till dem och de kommer att komma tillbaka med ett svar."

"Vi skulle gärna vilja att spelaren signerar ett nytt kontrakt och stannar, men han vill gå till Chelsea och det är ett bra lag så vi kan inte stå i vägen."


En annan anfallare som också länkas till Chelsea är givetvis Hulk, men enligt Mirror Football har nog Chelsea slutat att drömma om brasilianaren då Zenit st Petersburg erbjöd hela 40 miljoner pund för spelaren. Chelsea är nog inte villiga att betala mer än 30 miljoner pund för Porto spelaren.


Marseilles högerback Cesar Azpilicueta är dock fortfarande inom budgeten då det franska laget vill ha 8,5 miljoner pund för spanjoren, skriver Mirror Football.

Jag tror att vi kommer få se Cesar i Chelsea den här säsongen. Nu känns det även som att Moses också verkar vara väldigt nära. Spännande!

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar