söndag 8 juli 2012

Di Matteo, nöjd med Torres


Fernando Torres har, som vi alla vet, inte haft den bästa säsongen i fjol. Saker och ting gick inte så som man hade hoppats på, men däremot började det att ljusna till för honom vid slutet av säsongen. Allt som hade gått snett innan, gick plötsligt bra igen. Självförtroendet växte mer vilket också ledde till att anfallaren äntligen började hitta målet igen. Man fick se en mycket gladare Torres som trivdes på planen och samarbetade väl med lagkamraterna.

Tillslut vann Torres FA Cupen, och Champions League. I EM blev han även EM mästare när Spanien besegrade Italien samtidigt som han även vann EM:s Golden Boot. Nu kan man nästan inte vänta längre för att få se vad Torres har att bjuda på nästa säsong, något måste han väl kunna bjuda på? Efter alla dessa titlar är han nog i kanon och topp form just nu.


Roberto Di Matteo verkar vara väldigt nöjd med hans spanska anfallare, och även han, tror jag, längtar tills han får börja träna spanjoren igen. Robbie själv är väldigt säker på att Torres kommer prestera nästa säsong.

"Jag pratade med Torres efter finalen, vi pratade dagen efter och vi har hållit kontakten sedan dess." - säger Di Matteo.

"Det var en känsla han hade då. Jag är inte alls orolig över Fernando och jag förväntar mig en Torres som är på bra humör." - förklarar italienaren.

"Jag vad väldigt nöjd med Fernando förra säsongen. Jag har sagt det många gånger, och EM:s Golden Boot, Champions League och alla troféer som han har vunnit med oss bör ge honom mycket självförtroende - men som alltid så är jag väldigt nöjd med honom och jag förväntar mig en fantastisk Torres nästa säsong."

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar