torsdag 12 juli 2012

Ashley Cole skyddar Terry. Kalas och Aanholt till Vitesse Arnhem. Nytt om Oscar, Rondon och Schurrle


Igår fick lagkamraten Ashley Cole gå och vittna för John Terry på Westminster Magistrates Court. Cole förklarade omedelbart att han inte alls gillar att det har gått så långt.

"Jag tycker inte att vi borde sitta här."-sa Ashley Cole.

"Om jag upprepar något som jag trodde att någon sa, så är det inte alls samma sak som om man bara skulle säga det."- förklarar vänsterbacken.

Under förhöret lästes även ett meddelande upp från José Mourinho: " Jag har aldrig sett något bevis på rasism eller rasistiskt beteende. Jag är säker på att John Terry inte är en rasist."

Andra spelare inklusive Frank Lampard, Fernando Torres och Petr Cech signerade under ett papper där det står : Jag har aldrig hört John Terry använda någon form av rasistiskt språk och har aldrig hört någon antydan om att han kan ha gjort det."

Under förhöret berättade Cole att han såg Ferdinand göra en gest med knytnäven och antyda sex, på Loftus Road samma dag. Cole menar också att han såg Ferdinand säga något samtidigt som han gjorde gesten.

"Jag vet exakt inte vad han sa - om han sa Bridgey eller svart."

***


Både Tomas Kalas och Patrick van Aanholt lånas ut till Vitesse Arnhem igen. Spelarna ska spendera säsongen 2012/2013 där. 

***


Tottenham har varit starkt länkad till den brasilianska och Sport Club Internacional talangen Oscar, men nu sägs det att Chelsea har dykt in i racet och ligger bra till. Chelsea ska enligt spelarens agent, ha lagt ett bud på 19.8 miljoner pund. 

Så här säger den 20-åriga Oscars agent, Carlos Meinberg Neto till Terra: Chelsea erbjöd 25 miljoner euro, men det finns fortfarande ingen överenskommelse mellan klubbarna. Detta kommer troligen ske inom de närmaste dagarna."

Mittfältaren själv har däremot sagt detta till Globo Esporte: "Jag ska stanna."


Chelsea, Arsenal och Liverpool har länkats till anfallaren Salomon Rondon då han har imponerat efter hans prestation i Malaga. Malaga hoppas dock på att hålla kvar spelaren.


Enligt Daily Mail ska Chelsea vara redo att erbjuda 20 miljoner pund för den tyska anfallaren Andre Schurrle. Tidigare erbjöd Chelsea 17 miljoner pund för 21-åringen, men Bayer Leverkusen förkastade budet.  

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar