söndag 19 februari 2012

Villas-Boas ute på hal is. Drogba- inte bara Villas-Boas ansvar. Torres erkänner- kan inte göra mål. Nytt om Markovic och Pogba


Det har gått så långt att olika källor påstår att Villas-Boas bara är en förlust bort ifrån att få sparken av Roman Abramovich. Detta betyder alltså att de menar att bossen bara har på sig Champions League matchen mot Napoli som han måste vinna för att behålla kvar hans plats i Chelsea.

När Villas-Boas frågades om han kommer att ha kvar hans jobb efter Napoli matchen svarade han så här: "Det är inte jag som kan bestämma det, du måste fråga den rätta personen."

Innan Birmingham mötet påstod Villas-Boas att han inte har alla spelarnas fulla förtroende men att han ändå har Romans fulla förtroende.


"Det är normalt att alla spelare i ett lag inte står bakom tränaren. De behöver inte stödja min plan, det viktigaste är att ägaren gör det."- sa portugisen till Mirror Football.

"Jag tror att Roman har fullt förtroende för mig och jag hoppas att han vill fortsätta att utveckla laget med de idéer som vi har."

Villas-Boas ligger definitivt på hal is och måste börja bevisa att han kan mer än så här. Däremot skulle jag få en stor chock om tränaren blev sparkad under säsongen.  Han har fortfarande FA Cupen och Champions League kvar, men om han ska hålla kvar platserna i dessa tävlingar måste det ske ändringar. Chelsea kommer aldrig kunna ta sig vidare i Champions League mot Napoli om de möter de med samma spel som de mötte Fulham och Birmingham.

"Jag tror att vi har en chans till att vinna. Napoli är ett starkt lag men vi är ett starkt lag."

"Vi finns fortfarande kvar i tävlingarna (FA Cupen och Champions League) så vi ska fortsätta att kämpa för dem."

När det gäller Premier League ligger Chelsea på femte plats vilket betyder att det är en lång väg till första platsen med stor poängsskillnad, så första plats tanken finns verkligen inte hos Chelsea i år. Däremot är det väldigt viktigt att laget avslutar säsongen på fjärde plats eftersom femte plats inte räcker till Champions League.

"Det är viktigt att avsluta på fjärde plats. Tredje platsen är tio poäng före, vi möter Tottenham på hemmaplan (24 mars). Resten av lagen från fjärde till sjätte tävlar för den platsen. Vi ska fortsätta att kämpa för att få den."
                                                 
                                                             ***


Didier Drogba som nyligen har kommit tillbaka från Afrikanska mästerskapet berättar att detta är den svåraste säsongen i Chelsea han någonsin har fått uppleva.

"Det är den svåraste säsongen jag har fått uppleva här."-sa Drogba till Sky Sports.

"Spelarna och fansen är vana vid att befinna sig på de två eller tre första platserna men nu är det annorlunda."

Fastän det är annorlunda och fastän många klagar på Villas-Boas, tycker Drogba att det inte bara är tränarens fel.

"Man vet hur det är när man kommer med en massa ambitioner och när det inte går så som man vill att det ska gå, det är svårt."


"Det är inte lätt för honom (Villas-Boas) men han är inte den enda som är ansvarig, det är vi alla."

Den före detta Chelsea tränaren Jose Mourinho som många vill ha tillbaka igen säger så här: "Mitt meddelande till fansen är att, Jag älskar Chelsea och Inter väldigt mycket, men jag skulle föredra dem till att stödja deras egna lag och tränare."

                                                          ***


Fernando Torres som bara har gjort tre mål i ligan under hans första år i Chelsea efter att han köptes för 50 miljoner pund från Liverpool, har erkänt att han inte kan göra mål. Det är inte överraskande att spanjoren säger detta eftersom han inte har nätat i hela 20 matcher.

"Helt ärligt, jag trodde att saker och ting skulle bli bättre efter ett år än vad de är nu. Det är en svår situation."-sa Torres till ESPN.

"Det är svårt på planen för Chelsea eftersom vi inte hittar resultaten men vi ändrar på saker, så som att spela på ett annat sätt."

"Under min tid i Liverpool fanns det matcher då jag inte spelade bra eller inte gjorde något, men varje gång jag fick tag på bollen gjorde jag mål."

"Det är en konstig känsla nu eftersom jag känner mig fysiskt bättre än vad jag någonsin har gjort. Jag hittar inte chanserna. Och när jag hittar chanserna kan jag inte göra mål."

Många tror att Torres tid i Chelsea kan närma sig slutet på grund av hans otäcka måltorka, men anfallaren själv menar att hans framtid finns i Chelsea.

"Min framtid är här. Jag har mycket att göra här och jag vill göra det eftersom jag alltid gjorde det jag ville i varje klubb jag har spelat i, så det ska inte bli annorlunda här."

                                                        ***


Roman Abramovich planerar att lägga bud på den 17-åriga serbiska Lazar Markovic. Det här är inte första gången Partizan Belgrad anfallaren har länkats till ett engelskt lag, utan Markovic som ska kosta ungefär 14 miljoner pund har även varit länkad till Liverpool. Liverpool tog dock inga fler steg när de fick reda på priset.


Chelsea är intresserade av Manchester Untieds mittfältaren Paul Pogba som Sir Alex Ferguson absolut vill ha kvar i United genom att låta honom signera ett längre kontrakt. United är beredda på att höja hans lön om han signerar ett nytt kontrakt men mer än så vill de inte erbjuda.

Det är dock inte bara Chelsea som har fastnat för fransmannen, utan intresse från Italien finns också där AC Milan är ett lag som gärna skulle vilja välkomna 18-åringen.

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar