tisdag 20 december 2011

En positiv Sturridge ser framemot nästa match. Nytt om Rodwell, Malouda och Kalou.


Chelsea fick bara med sig ett poäng från Wigan matchen, däremot innehöll matchen ett mycket vackert mål från vår fantastiska Daniel Sturridge. Nu har 22-åringen lyckats göra nio mål för Chelsea, och vi kan vara säkra på att det kommer bjudas på en massa mer från anfallaren. Han har det självförtroendet som behövs för att få den fantastiska formen som han har just nu, och Sturridge har tidigare sagt att han får bättre självförtroende efter varje mål han gör.

"Jag är glad över hur det går för mig men för mig är kollektivt viktigare och jag skulle ha älskat att vinna tre poäng utan att jag gjorde målet."- sa Daniel Sturridge.

Efter den oavgjorda matchen mot Wigan blev Sturridge mer taggad och ser nu framemot nästa match då han är redo för att jobba ännu hårdare. Det är exakt så här en tränare vill att spelarna ska vara.

"Jag trodde att vi skulle vinna matchen men vi hade otur, och jag ska försöka jobba så hårt som möjligt för att se till så att vi vinner varje match. Vi måste se till att inte släppa in mål och göra fler mål."-sa 22-åringen.

"Sådana oavgjorda matcher känns inte bra eftersom vi jobbade så hårt under hela matchen, men vi släppte in ett mål vid slutet av matchen. Men vi ska komma tillbaka, och vi ska jobba hårt under träningen för att förbereda oss inför nästa match."


"Det är frustrerande för alla och det är viktigt att vi kommer tillbaka, vilket vi kommer att göra. Det har vi gjort under de senaste veckorna då vi hade svåra matcher och vi har klättrat upp, och vi kommer att klättra upp nästa match och fortsätta att kämpa för Premier League."

"Det är den bästa ligan i världen eftersom alla lag i topp sex kan vinna ligan. Vi är en av dem och jag tror att vi kan vinna."

"Det är fortfarande fem månader kvar, och jag tror att det skulle varit dumt att säga att Chelsea inte kan utmana om titeln mer. Vi ska kämpa ända tills sista matchen."

John Obi Mikel efter Wigan matchen:


                                                      ***


Mirror Football skriver att Chelsea redo att lägga bud på Evertons Jack Rodwell, och Villas-Boas ska ha visat intresse för 20-åringen under en ganska så lång tid. Evertons tränare David Moyes har dock meddelat att han inte ens ska ta upp telefonen om man inte är redo att erbjuda 20 miljoner pund för mittfältaren.

"Jag har alltid sagt att om det är någon klubb som försöker att ta våra bättre spelare så kommer vi inte sälja dem billigt. Det är dyrt att köpa från oss."- har Moyes sagt.


Det sägs att Florent Malouda och Salomon Kalou kanske också lämnar Chelsea så som Nicolas Anelka ska göra efter Jul. Både Malouda och Kalou har fått erbjudanden från klubbar, och det är erbjudanden som kan ge dem en massa pengar.

Anzhi Machachkala som satsar stort just nu är beredda på att betala Malouda 150,000 pund per vecka. När det gäller Kalou så vill båda Anzhi och Lokomotiv Moskva ha honom, och dessa två klubbar skulle kunna fördubbla hans lön.

                                                      ***


Klubben har meddelat att det inte ska vara några större problem med John Terry och att han förmodligen kommer att kunna spela mot Tottenham.

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar