måndag 28 november 2011

"Sju mål är bra för mitt självförtroende"- Daniel Sturridge


Efter att Daniel Sturridge nätade in hans sjunde mål för säsongen mot Wolves är han nu den spelaren som har gjort flest mål för Chelsea hittills denna säsong. 22-åringen har lyckats övertyga Villas-Boas och visat att han förtjänar en plats i startelvan, och för varje gång han får spela så utvecklas han mer och mer. 

"Jag har gjort mål och det är något jag tycker om att göra, men det viktigaste var lagets prestation, men sju mål för mig är jätte bra för mitt självförtroende." 

Sturridge passade också på att hylla Juan Mata och John Terry som också gjorde varsitt mål mot Wolves i lördags. Anfallaren tycker att man klart och tydligt kunde se att både Terrys och Matas mål hade kvalité. Sturridge hyllade även Oriol Romeu och menar att han definitivt kommer spela för Chelsea regelbundet i framtiden och kommer bli en av de bästa spelarna i den positionen i Premier League. 

"Det viktigaste för oss är att gå ut där och spela vårt naturliga spel, och när man oroar sig över ångest, stress och vad fansen tänker, kan det leda till nedgång för laget." - sa Daniel Sturridge efter 3-0 vinsten mot Wolves.

"Så det är viktig att inte oroa sig. Vi tappade lite fart. Vi hade några stora matcher som vi förlorade men vi hade otur eftersom vi spelade bra. Jag tror bara att vi inte hade tur." 

"Vi presterade väldigt bra mot Wolves och jag är så glad över att vi inte släppte in några mål eftersom det är viktigt för oss." 

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar