tisdag 20 september 2011

Villas-Boas satsar på de yngre spelarna och de spelare som har haft minst speltid mot Fulham idag.


Idag är det dags för Chelseas första match i Carling cup den här säsongen, och Blues möter Fulham på Stamford Bridge. Det här är en match där de yngre spelarna och de spelarna som inte har fått så mycket speltid har chansen att visa vad de går för, eftersom bossen har meddelat att han kommer låta dessa spelare få möta Fulham. De fyra namnen som Villas-Boas har skrivit in i listan är Romelu Lukaku, Oriol Romeu, Josh McEachran och Ryan Bertrand.

Vi har både en dålig och bra nyhet inför matchen. Låt oss börja med den dåliga, och det är att Hilario fortfarande inte är riktigt frisk än och kommer inte vara med i truppen. Den bra nyheten är att Didier Drogba är helt frisk igen och är tillgänglig under matchen.

Lukaku som har varit redo för att spela för Chelsea sedan han kom till klubben ser framemot att få speltid mot Fulham och ska se till att visa tränaren att han alltid kan väljahonom när det behövs.

"Det är en möjlighet där vi unga spelare eller spelare som jobbar hårt, men inte spelar just nu kan visa att managern kan räkna med oss och lägga till oss i truppen. Jag hoppas att jag får min chans."- sa Lukaku.

"Jag har tänkt på att göra mål, men jag lägger inte för stor press på mig själv, jag vill bara jobba hårt och göra min uppgift som en anfallare, och mål kommer att komma efter det." - förklarade 18-åringen. '

"Jag jobbar hårt i träningarna och känner mig mycket bättre efter varje vecka, vilket är viktigt, och jag känner att jag redan har gjort framsteg sedan jag kom hit." - förklarar Lukaku som också säger att han till och med har börjat komma överens med alla i laget vilket är mycket viktigt, eftersom de andra spelarna är erfarna spelare som kan hjälpa Lukaku att utvecklas.


Villas-Boas berättar att klubben har gett sådana möjligheter till de unga spelarna sedan förra året, och han tycker att det här en jätte bra idé, speciellt nu när Chelsea möter Fulham som är ett Premier League lag. Eftersom Fulham spelar i Premier League kan man nästan se detta som en PL match, och då kan bossen få en blick över hur dessa spelare skulle hantera ett möte i PL.

"Jag ser framemot att få låta dem spela mot ett PL lag. Jag vet inte vad Martin Jol har tankar inför mötet och vad han kommer göra eftersom man kan närma sig Carling Cup på olika sätt."- förklarade Villas-Boas.

Men eftersom Fulham är ett lag som har viktiga möten framför sig så som Europa League mot Odense nästa vecka eller West Brom borta i Premier League där de absolut vill vinna tre poäng, kommer nog även Fulhams tränare låta några andra spelare få spela mot Chelsea för att avstå tråkiga skador och testa på andra spelare. Däremot kan man inte ta Carling Cup som en oviktig match, för det är ju ändå en titel som många lag vill vinna, och två lag bland alla dessa lag är just Chelsea och Fulham.

"Det är en trofé och vi som är ett topp lag ska försöka vinna den. Vi har tillräcklig med bra spelare som behövs till att försöka vinna titeln, och vi kommer först och främst låta de spelarna som har fått spela minst och yngre få möjligheten till att spela."- sa portugisen.

Villas-Boas passade också på att prata om Chelseas senaste förlust mot Manchester Untied:

"Vårt mål var att vinna och skapa många möjligheter. Jag är väldigt missnöjd eftersom domarna inte fattade rätta beslut vilket påverkade slutresultatet."

"Jag tar det inte för lätt på grund av de två första målen. Man förväntar sig att linjemannen ska göra sitt jobb och jag har redan pratat med de rätta personerna om det här." - meddelade bossen.

Sedan såg Villas-Boas till att klargöra om Lampard Situationen. Lampard blev alltså utbytt efter 45 minuter, och tränaren förklarar att detta var på grund av att han ville skapa mer anfall i Chelseas spel.

"Inte för att Lamps spelade dåligt, för det gjorde han inte."

"Frank är en fantastisk spelare och kommer vara en nyckelspelare den här säsongen."

/ Rukksar

2 kommentarer:

  1. - Grattis till gårdagens vinst! Nu såg jag tyvärr inte matchen för att jag hade mycket plugg men jag ser fram emot din matchrapport! Kram fina du!

    SvaraRadera
  2. Taack :D Blev en mkt mkt sen matchrapport :(

    kram fina du!

    SvaraRadera