tisdag 17 maj 2011

"Jag älskar att spela för Chelsea"- Daniel Sturridge


Många hoppas på att Daniel Sturridge som har haft en mycket lyckad tid i Bolton, snart ska sätta på sig den blåa tröjan igen och representera The Blues. Hur det blir med den saken är det fortfarande oklart om, men en sak vet vi, och det är att vi kommer få se en fräsch, farlig, duktig och självsäker Sturridge när han kommer tillbaka igen. Detta var Chelseas mål, och detta har Chelsea lyckats med. Målet var att lysa upp Sturridge och få honom att bli ännu bättre genom mer speltid än vad han fick i Chelsea. Konkurrensen är alltid mer i storlag som Chelsea än lag som Bolton. Men när en spelare lånas ut brukar de oftast utvecklas till den grad då de verkligen kan utmana stor spelarena. Det handlar inte om vilket lag man lånas ut till, utan det handlar om att utvecklas som spelare.

" Än så länge har det har varit en bra period för mig i Bolton, och ibland jag har fått spela fotboll med A-laget i 90 minuter, så detta är super bra för min karriär. Detta har hjälpt mig att bli en bättre spelare, och jag hoppas det är fördel för Chelsea." - sa Daniel glatt under en intervju.

Anfallaren lyckades göra mål för Bolton redan i hans debut. Han berättar att tränaren inte var så säker på om han ville ha med Sturridge från elvan i matchen eftersom han var ny i Bolton och bara hade hunnit träna med laget i två dagar. Två dagars träning med laget stoppade inte den vassa Sturridge, utan han sprang in på plan och lyckades överraska alla, och det var ingen snack om saken, nu var han en mycket viktig spelare för Bolton.

" Jag fick spela och jag gjorde mål, och det var fantastiskt. Efter det fick jag börja från startelvan i nästa match mot Tottenham där jag också lyckades näta, så det var en bra start." - säger Daniel Sturridge.

Enligt Sturridge är det Owen Coyle som har lyckats lysa upp honom, men frågan är, hur? Sturridge förklarar att:

  • Coyle har sett till att Sturridge inte oroar sig för annat och kan slappna av.
  • Coyle har sagt till Sturridge att visa vad han kan. (detta säger han till Sturridge innan varje match).
  • Coyle har höjt självförtroendet hos Sturridge genom att låta honom få spela mer och haft bra en relation med honom.
" Owen Coyle är en jätte bra manager"- sa Sturridge mycket glatt.


Daniel anser att hans tid i Bolton har varit ett bra sätt att bevisa för Chelsea om vad han kan göra och prestera. I Chelsea är det som sagt mycket konkurrens och därför ligger det oerhört mycket press på de yngre spelarna då det gäller för dem att verkligen lysa upp rejält vilket kan vara svårt ibland, och detta tyckte Sturridge var jobbigt då han inte fick starta från så många matcher som han egentligen hade velat göra. Det som gör mig glad är att Daniel erkänner allt och verkligen förstår att det var bra att han blev utlånad. Bevis på att han är en ärlig spelare.

Sturridge fortsätter att svara ärligt och berättar att han alltid har känt att han har varit redo för att spela för A-laget, men när han väl inte fick spela ansåg alla att han inte var redo för det än, vilket han inte tyckte om. Nu hoppas han på att fortsätta med det han gör och att han får mer spel tid som anfallare, vilket han älskar.


"Jag älskar att spela för Chelsea, jag vill inte spela någon annanstans" - sa Daniel samtidigt som han förklarade att han ändå inte kommer neka om han blir utlånad nästa säsong. Sturridges mål är att kämpa sig fram till hans plats i Chelsea och spela regelbundet för The Blues i A-laget istället för att sitta på bänken.

Det har dock snackats om att 21-åringen kanske är utlånad ett år till innan han kommer till Chelsea igen, men detta är ännu inte säkert.

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar