onsdag 2 mars 2011

Vi har vunnit över den vassa Manchester United


Kommer ni ihåg när jag rabblade upp alla grejer som United hade gjort och Chelsea inte hade gjort eller lyckats med? Well, den här gången vinner vi! Chelsea har lyckats vinna över United i Premier League, men det har inte United gjort. Kändes riktigt skönt att skriva den meningen! Kan fortfarande inte fatta att vi vann över Ferguson, dunder känsla. Först när Rooney gjorde målet kände jag bara hur tyst jag blev. Jag hade verkligen inga ord att säga, men sen när fantastiska Luiz gjorde målet så sprutade det ord ut ur min mun. Nej men det var härligt! Däremot måste jag säga att chansen om att vinna titeln i år fortfarande är väldigt liten, om inte alla mina drömmar går i uppfyllelse, men vi har iallafall lyckats hoppa upp ett steg, och nu kan vi hitta Chelsea på fjärde plats.

Såhär uttalade Ancelotti om poängskillnaden efter matchen:

" Det är för mycket och vi kan inte tänka på att vi ska vinna titeln just nu, men vinsten är bra för självförtroendet."

Ja, jag tycker också att matchen kommer påverka Chelseas spel nästa gång. Vi kommer troligen få se en Chelsea som är säker och stabil, dessutom kommer Blackpool säkert att vara lite skrämda nu när de vet att vi vunnit över United.



Igår fick vi se en 4-4-2 uppställning igen, och här är förklaringen till varför Ancelotti valde det: 


" Vi tyckte att vi skulle kunna pressa mycket mer i mitten av planhalvan och vårt mål var att inte låta de spela lätt. " 


Och sedan kommenterade bossen luiz när förklarade att han tyckte om hans prestation väldigt mycket, och att målet var oerhört viktigt för Chelsea. Våra anfallara fick även beröm efter matchen: 


" Fernando har jobbat väldigt hårt, och även med Drogba som kom in och jobbade hårt och visade vad han kan göra då det var 20 minuter kvar. " - uttalade Lampard 




Jag nämnde ju Essien i det tidigare inlägget och förklarade att han hade kommit igång och visade oss fint spel, och han lyckades även bli man of the match efter matchen. Såhär uttalade mittfältaren: 


" Vi ville inte förlora den här matchen, vi visste att vi behövde tre poäng, vi pratade med varandra och ville fortsätta att kämpa." 




/ Rukksar

6 kommentarer:

  1. Manchester United har inte vunnit över Chelsea i Stamford brige sen 2002, så vi är rätt starka hemma mot Man U.

    Jag tycker att vi ska fortsätta spela 4-4-2, den formationen är mycket framgångsrik. Jag kommer ihåg att under Guus Hiddinks tid spela vi så, vi var skit bra!. Vi spela med 4 backar 2 defensiva 2 yttermittfältare och en offensiv mittfältare och en anfallare

    så här kanske :P

    Cech

    Luiz---Ivanovic---Terry(C)---Cole

    Essien---Ramires
    Anelka----------------------Malouda

    Lampard

    Drogba/Torres

    SvaraRadera
  2. Yes sen Abramovic köpte laget har Ferguson inte lyckats besegra Chelsea på Bridge, skit nice!

    Jag gillar också 4-4-2 uppställningen, och det har jag alltid velat se i Chelsea. Den uppställningen känns säker och stabil i Chelsea. Åh Hiddinks tid gillade man starkt! :D

    SvaraRadera
  3. - NJUTER FORTFARANDE AV VINSTEN! Och grattis ännu en gång dude!

    SvaraRadera
  4. Same here gumman! Underbar hrälig fantastisk känsla :D TAACK :D

    SvaraRadera
  5. Det har gått tre dagar sen vinsten, och jag vaknar fortfarande glad. Härlig känsla! Men grym blogg. Har börjat följa den nu i över en vecka, skönt att följa en bra svensk blogg. Blev ännu mer fascinerad när jag läste att Rukksar är en tjej. Har inte stött på en kvinnlig hardcore Chelsea bloggare. Riktigt schysst. Keep up the good work!

    SvaraRadera
  6. Samma här Leo, är fortfarande super glad efter vinsten! :D

    Tack så mycket, kul att du gillar bloggen! Riktigt schysst att du läser den! :D

    SvaraRadera