tisdag 18 januari 2011

När ska vi få se en ny spelare ?


Nu orkar man ju nästan inte vänta längre! Hur lång tid ska det ta tills vi får se en ny spelare i Chelsea? Varje dag då man sätter sig framför datorn får man läsa nya artiklar om att spelare är klara för andra lag och hit och dit. Fortfarande får man inte läsa något om Chelsea. Jo, jag vet, det är bra att ha tålamod, jag skulle ha det om Chelsea inte hade gått igenom den dåliga perioden vilket skrämmer upp mig. Det känns som att det skulle kännas väldigt säkert och tryggt med en ny spelare till laget så snabbt som möjligt. Det är ju inte bara jag som tycker det, utan även till exempel Lampard skulle uppskatta en snabb värvning i Chelsea så snabbt som möjligt. Jag vet att Chelsea klarar av det som måste göras, men ni vet den här extra känslan som gör så att man vill se något nytt, speciellt också nu när andra lag har hunnit värva.

13 dagar har Chelsea på sig att värva en ny spelare, och man undrar ju vem det kan vara. Största besvikelsen skulle uppstå om laget inte skulle värva, men jag tror att det är helt omöjligt, utan jag tror att Chelsea kommer att välkomna en ny spelare.

Jag tycker att det skulle vara perfekt med en ny winger och en anfallare. Chelsea har en stark vänsteranfall med Malouda som brukar spela mycket offensivt. Högersidan är däremot inte lika stark då Chelsea brukar använda Anelka, Kalou. Vi såg däremot en mycket aktivare Anelka mot Blackburn. Det kändes bra att se det, och vi fick direkt se mer anfall och chanser från högersida. Det som var negativt med Anelka under den matchen var att han oftast höll kvar bollen för länge, eller att han snabbt tappade den och det finns även ingen garanti om att vi får se samma Anelka igen. Jag skulle vilja se en Walcott liknande spelare där istället, som springer och springer, och är omöjlig att stoppa. Ja, jag gillar spelare som springer mycket. Eller kanske Adem Ljajic från Fiorentina, jag gillar han starkt!


Anfallet behöver en ny stark anfallare som är kvick och kan dyka upp i svåra situationer och göra mål. Det skulle även vara bra om anfallaren hjälpte till Drogba, då menar jag ett fint samarbete mellan Drogba och anfallaren. Tänk er, Malouda får bollen, passar till den nya anfallaren, och den nya anfallaren märker att det är en svår vinkel så istället passar han till Drogba som har hunnit springa fram till målet och sedan gör Drogba ett fint och säkert mål. Underbart! Då skulle man få ändra om startelvan och ha två anfallare istället för en, vilket jag tycker om. En anfallare som kan samarbeta skulle vara bra, och inte en spelare som vägrar att passa och göra allt själv så som Messi vill.

En anfallare som jag gärna skulle velat se i Chelsea är Dzeko, men sen dök ju Manchester City och tog honom istället. Surt, men sådant händer, och det får man helt enkelt acceptera. Kanske har Chelsea någon annan i tanken. Någon som passar mycket bättre i Chelsea än vad Dzeko skulle gjort, och därför så satsade Chelsea inte lika mycket som City gjorde. Sedan är det även stor besvikelse att Lukaku skrev på ytterligare ett nytt kontrakt med hans nuvarande lag. Det var ju mycket snack om att man skulle få se unga talangen här i Chelsea. Kanske känner han inte sig ännu inte redo för att ta ett steg uppåt, kanske känner han att han vill bli ännu säkrare så att han sedan inte sitter bänkad i de större lagen.


Mittfältet i Chelsea kommer nog stärkas en aning då vi får se Benayoun tillbaka med hans taktiker. Lampard har ju varit skadad, så det är ganska normalt att det tar några matcher tills vi får se super Lampard igen, eller så kanske vi får se det redan nästa match. Ramires har blivit bättre och bättre för varje match, och det jag tycker om med han är att han är en snabb spelare. Essien måste bli lite lugnare, ta ett djupt andetag och sedan börja matchen. Det känns som att han är lite för nervös innan matcherna och vet inte riktigt vad han ska göra. Mikel begär jag inte så mycket från egentligen, för det känns som att det kanske kan ta ett tag till innan man kan begära mer från den spelaren. Om mittfältet lyckas fixa till dessa "problem" kommer det att bli super bra!

Mittbackarna tycker jag ser bra ut. Terry och Ivanovic har ju hjälpt till mycket under de senaste matcherna, då det finns inget att klaga över utan tacka skulle vara en bättre grej. Vår tredje mittback som nyligen har opererat sig kommer vi nog få se om två, tre veckor. Ivanovic som tar över Alex plats är ju egentligen ingen mittback, så det kommer kännas skönt att få se Alex tillbaka snart.

Jag vill också passa på att kommentera vår fantastiska målvakt Cech. Cech du är fantastisk!


/ Rukksar

8 kommentarer:

  1. Hoppas också att vi så snart som möjligt får se en ny spelare i Chelsea. Om jag får välja blir det Alexis Sanchez, den 22 årige chilenaren från Udinese som Chelsea senast idag ryktas ha lagt ett bud på (runt 270 milj). Men dagarna går och jag får känslan av att det inte blir något nyförvärv nu när jag läste att Pienaar valde Bottenham före KungsBlått. Jag blev dock glad när Steven Pienaar gick till Bottenham istället då han snart fyller 29 år, inget framtidsnamn alltså, han skulle inte platsa i startelvan, alldeles för hög lön (42 milj/år) + att han är afrikan, och man måste då ha Afrikanska Mästerskapen i tanke nästa år. En turnering med mycket skador. Samt att vi snart får vår ryss Zhirkov tillbaka som kan spela på hela vänsterkanten och honom väljer jag alla dagar om året för Pienaar.

    Vart har du hört att Lukaku har fått nytt kontrakt? Jag läste här om dagen i flera artiklar där han önskan är att spela i PL och att flytta till sommaren, samt nämde han att Chelsea är hans favoritlag och kommer alltid att vara men det betyder inte att han behöver gå till Chelsea.

    Inom dem här veckorna får vi tillbaka Alex, Zhirkov och Mikel från skador.

    Finns ingen målvakt i världen jag skulle byta mot Cech! Världens BÄSTA!!

    SvaraRadera
  2. Aaa precis håller med dig, när jag hörde Peinaar tänkte jag också på åldern! Lite yngre skulle jag föreslå. Du tar upp en massa viktiga och bra saker om Pienaar, och jag håller med dig! :)

    jag tycker att Sanchez kan vara bra, jag tror på spelare från Serie A!

    det var ett tag sen jag läste det, jag kommer exakt inte ihåg vart :( Jo, har hört att han tkr om Chelsea, men det var efter det jag fick läsa det där, men man vet aldrig det kan bara vara falska rykten? Hoppas det :D men det lär ändå bli svårt att få honom, många stolag är intresserade av spelaren.

    love Cech, han e så duktig :D

    SvaraRadera
  3. Rykten säger att Lukaku är klar för City och att han ansluter i Juli 2011, tragiskt om det är sant.
    Vad ska han dit och göra?

    SvaraRadera
  4. Softa och lata sig på bänken och tjäna cash som alla andra :D

    SvaraRadera
  5. Jag är så jävla trött på alla rykten. Blää på silly season!

    SvaraRadera
  6. Aså driver City me oss eller?! :(

    Hahah håller med dig Drogba!

    SvaraRadera
  7. Uppgiften är dementerad av Anderlecht. =)

    Lukaku borde vara Chelseas högsta prioritering till sommaren!

    SvaraRadera
  8. så ska det låta :D

    Jaa håller med dig Anonym! Lukaku har en ljus framitid, låt den ljusa framitiden börja i Chelsea! :)

    SvaraRadera