lördag 10 november 2012

Chelsea går i vinst. Oscar anpassar sig bra. Mata till landslaget


Goda nyheter, det är så att Chelsea för första gången sedan Roman Abramovich tog över klubben (2003), har gått i ekonomiskt vinst. Klubben gick i £1,4 miljoner plus för det ekonomiska året som avslutades sista juni 2012 jämfört med tidigare förlusten som gick på £67.7 miljoner pund. Chelseas intäkter ökade från £222.3 miljoner till £255.7 miljoner och en stor inverkan på intäkterna har varit Champions League vinsten.

Det positiva resultatet kommer hjälpa Chelsea att uppfylla Europeiska fotbollsförbundets regler för ekonomisk Fair Play.

***


Nyligen har brassen Oscar imponerat stort efter hans fantastiska mål som han har bjudit på sedan han skrev på för laget i somras. Sist mittfältaren överraskade var med ett mål mot Shakhtar Donetskt då han sparkade in bollen från hela 35 meters avstånd.

Saker och ting verkar alltså gå galant för brassen och han själv känner att han har lyckats komma in i spelet. Den 21-åriga Oscar har däremot lyckats imponera mest under CL matcherna eftersom alla hans mål bara har gjorts i den tävlingen.

"Jag känner att jag har anpassat mig väldigt bra i ligan också fastän alla mina mål har gjorts i Champions League."-säger Oscar.

"Vi spelar bra i båda tävlingarna och det viktigaste är att jag anpassar mig till Chelsea."

"Jag måste fortsätta med den processen, jag måste fortsätta vänja mig med mina lagkamrater och jag kan göra bättre ifrån mig i både Premier League och Champions League."

"Det är en väldigt annorlunda typ av fotboll och det tar tid innan man blir van."

***


Det var bara en tidsfråga innan Juan Mata skulle få tillbaka sin plats i det spanska landslaget, och nu äntligen har han den igen. Spanien möter Panama i en vänskapsmatch och Vicente del Bosque anser att 24-åringen borde få spela. Fernando Torres är däremot inte med i truppen.

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar