torsdag 18 oktober 2012

Terry och Cole får betala böter


John Terry anklagades för att ha kallat Anton Ferdinand för "F***ing black C**t" förra året i oktober, och sedan dess har FA uppmärksammat incidenten då Terry och Ferdinand argumenterar olika.

FA har dömt kaptenen, och under två veckors tid har John fått tänka igenom detta och komma fram till ett beslut där han fick välja om han antingen ville överklaga domen eller inte. Nu har Terry fattat ett beslut, och han låter bli att överklaga. Detta leder till att kaptenen missar fyra matcher och får böter på 220.000 pund. Vi kommer att få spela utan kaptenen i matcherna mot Tottenham, Manchester United (ligan och ligacupen) och mötet mot Swansea.

"Efter noggrant övervägande har jag beslutat mig för att inte överklaga."-säger John Terry.

"Jag vill ta tillfället i akt att be om ursäkt för språkbruket jag använde i matchen mot QPR i oktober förra året."

"Även om jag är besviken på utfallet accepterar jag att språkbruket, oavsett kontexten, inte är acceptabelt på en fotbollsplan eller i övriga livet."

Chelseas hemsida skriver att de tycker att Terry har fattat rätt beslut genom att inte överklaga detta. Klubben skriver också att svordomar och rasistiska uttalanden inte är acceptabelt och att de uppskattar och stödjer Johns ursäkt för språket.

Det är dock inte bara John Terry som får betala böter, utan det får även Ashley Cole göra på grund av hans twittrande om FA. Han skrev en aggressiv tweet när FA tvivlade om Cole hade talat sanning under rättegången mellan Terry och Ferdinand i somras där han vittnade för kaptenen.


Coles tweet: "Hahahahaa, well done #fa I lied did I, #BUNCHOFTWATS."

Cole tog dock bort hans tweet väldigt snabbt och bad om ursäkt, men FA anser att han ändå förtjänar böter.   Vänsterbacken ska betala 90,000 pund.

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar