torsdag 2 augusti 2012

Resultat från OS 2012. De Bruyne till Tyskland. Nytt om Azpilicueta och Lukaku


Team GB är nu vidare till kvartsfinal tack vare Daniel Sturridges mål mot Uruguay i den 45:e matchminuten, vilket också var matchens enda mål. Anfallaren fick starta från startelvan men byttes sedan ut sent i matchen, och när det gäller Ryan Bertrand så fick han spela klart hela matchen.

Oscars Brasilien vann matchen mot Nya Zeeland med hela 3-0. Mittfältaren hoppade in i matchen efter 80 spelade minuter och det blev inga mål för hans del den här gången.

***


Det blir ännu en säsong utan Kevin De Bruyne som nu ska lånas ut till det tyska laget Werder Bremen. Förra säsongen spenderade Den 21-åriga belgaren sin säsong i Genk.

***


Det verkar som att Chelsea ska lägga ett nytt bud på Marseilles spanska spelare, Cesar Azpilicueta fastän det franska laget förkastade 5.4 miljoner pund från Blues. Mirror Football menar att Marseille vill ha 8 miljoner pund för den 22-åriga högerbacken, och Chelsea som redan har spenderat ungefär 70 miljoner pund den här sommaren, ska enligt tidningen vara redo att lägga ett nytt bud.


Romelu Lukaku som ännu än inte har en säker plats i Chelseas startelva menar att han måste få speltid för att utvecklas, och den bästa lösningen är att låna ut honom. Enligt Lukaku, vill han vara kvar i Premier League och både Fulham och tyska Werder Bremen har visat intresse.

"Jag signerade inte för Chelsea så att jag kan spela i en annan liga."-säger Lukaku.

"Jag måste fortsätta upp till en annan nivå. Jag ska göra allt för att bli bättre."

"Jag har pratat med tränaren. Jag har väldigt bra kontakt med honom. Vi ska försöka att hitta den bästa lösningen för båda parterna."

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar