söndag 5 augusti 2012

BRIGHTON 3 CHELSEA 1


Jag missade tyvärr matchen mot Brighton, men det jag ser chockerar mig oerhört mycket! Chelsea har alltså förlorat med 3-1, och det är inte riktigt det resultatet man hade förväntat. Det här resultatet betyder att Chelsea fortfarande har mycket att jobba på innan mötet mot Manchester City i Community Shield nästa söndag och innan Premier League som startar igång den 19:e. Nu har vi förlorat tre matcher i rad, och så här får det inte fortsättas!


Det verkade dock gå bra för Chelsea efter 35 spelade minuter då Frank Lampard gjorde matchens första mål, men Blues fick bara vänta två minuter innan Brighton kvitterade och kvitteringen gjordes av Vicente när han besegrade Petr Cech.

Åtta minuter efter kvitteringen, alltså strax innan halvlek, tog hemmalaget Brighton ledningen efter Ashley Barnes mål. Tillslut gjorde Crofts matchens sista mål för hemmalaget i den 86:e matchminuten.

Chelsea: (4-3-3)Cech (Turnbull 64); Ivanovic, Cahill, Terry (c) (David Luiz 60), Cole; Meireles (Mikel h/t), Essien, Lampard; Ramires, Torres (Lukaku 78), Hazard

Brighton & Hove Albion: (4-3-3)Kuszczak; Bruno, Greer (c), Dunk, Calderon; Bridcutt, Crofts, Dicker (Harley 58); Buckley (Noone 64), Vicente, Barnes (Agdestein 89).

Di Matteo är givetvis väldigt besviken över resultatet och säger så här: "Jag förväntade mig mer från mitt lag när det gäller rörelse. Jag hoppades på ett bättre resultat än dagens."


"Vi var för utsträckta, aldrig tillräckligt aggressiva och vi fick inte tillbaka bollen tillräckligt snabbt när vi förlorade den. Det fanns inte mycket rörelse med bollen, och det var mycket annat som vi inte gjorde. Vi måste fokusera mer och bli vassare."

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar