onsdag 1 augusti 2012

Eden Hazard - "Min bror är inte lik mig"


Nu är det inte bara en Eden Hazard som spelar för Chelsea, utan nu finns också den 19-åriga Thorgan Hazard som är lillebrorsan till Eden. Både Thorgan och Eden anses vara två super talanger från Belgien, och att ha dessa två spelare i Chelsea är en stor ära och förhoppningsvis framgång för klubben.

Med Eden Hazard hoppas man på att få igång ett snabbare anfallsspel i Chelsea, och Edens fantastiska dribblingsspel är också något han kan använda sig av i Chelsea. Enligt Eden är Thorgan däremot inte spelaren som dribblar mycket, men han har dock en annan stark sida som också kan vara mycket bra för Blues.

"Min bror är inte lik mig eftersom han inte dribblar så mycket."-säger Thorgans storebror Eden.

"Han är mer den som passar i mittfältet. Han kan spela på kanterna men hans bästa position är när han spelar som centralmittfältare, en nummer tio."

"Förutom att vi båda har spelat i Tubize så har vi annars aldrig spelat för samma lag, så jag hoppas att jag kan spela bredvid min bror i landslaget och i Chelsea."


Förutom Thorgan och Eden så har även Hazard familjen två andra söner som också är satsar på fotbollskarriären precis som storebröderna.

"Ena spelar för ungdomslaget i Lille och den andra spelar i Belgien, men han är fortfarande väldigt ung, han njuter av fotboll för första gången, så vi får se."- säger Eden.

Eden, Vem av bröderna kommer lyckas bäst ? "Vi får se efter slutet av våra karriärer. Vi får se vem som har vunnit mest titlar."- svarade Eden med ett leende. 

Just nu är det alltså sönerna som är engagerade inom fotbollen, men tidigare var även mamma Hazard och pappa Hazard före detta fotbollsspelare. Nu förstår man vart ifrån barnen har fått deras super gener ifrån!

"Min pappa var som min coach för ett år och han följde fortfarande med mig men inte som en tränare, utan mer som ett fan. Efter matcherna brukade han säga vad som vad bra och dåligt med mitt spel."

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar