lördag 18 augusti 2012

Första intervjun med Oscar


Oscar har nu äntligen träffat sitt nya lag och även hunnit ha hans första intervju med Chelsea. Oscar har till och med hunnit med träningspassen i fredag med hela laget. Det verkar som att allt har gått galant hittills och att han är glad över flytten.

"Jag är väldigt glad över att vara här. Att spela för en sådan klubb är en som en dröm, en klubb som är känd över hela världen. Jag har aldrig sett en klubb med liknande träningsanläggningar, träningsanläggningar som är så perfekta för att låta en spela på det bästa sättet."-säger Oscar glatt.

Oscar är inte vår ända brasilianare, utan Chelsea har även Ramires och David Luiz som är från samma land som Oscar, och detta bör underlätta för den nya spelaren.

"Jag känner dom väldigt väl från landslaget. Jag har tur att de är här eftersom det verkligen kommer hjälpa mig att utveckla mig i England och hjälpa mig att anpassa till landet och fotbollen."

"I Brasilien är det en annan typ av fotboll, men jag tror att jag anses som en elegant fotbollsspelare, som skapar för andra människor. Jag kanske behöver ändra lite, men jag ser mig själv som en sån spelare som förhoppningsvis kan införa ändring till laget."

Det är inte bara Oscar som är Chelseas nykomling den här sommaren, utan andra unga spelare har också välkomnats till klubben.

"Det är inte bara dessa spelare som jag ser framemot. Det finns många topp spelare i Chelsea, de som jag alltid har sett på TV och det är det som attraherade mig till klubben. Det här är nyckeln som kan leda till att jag utvecklar min karriär, och jag skulle älskat att få bidra på ett litet sätt och förbättra Chelsea ytterligare."-säger Chelseas nummer 11.


"Jag känner ingen press, inte just nu i alla fall. I Brasilien brukade folk fråga samma sak när jag började spela för landslaget, men jag kände ingen press. Jag tror att det kommer vara likadant här."

Men Oscars press kommer nog öka en aning, speciellt hos Chelsea fansen nu när han bär Drogbas nummer 11 på ryggen.

"Jag försår hur viktig det här numret är för Chelsea. I Brasilien är det nummer 10, men här är det 11 och jag hoppas på att jag kan göra det rätta." - förklarar mittfältaren.

Nu är det alltså Premier League som gäller för Oscar, och han är inte helt ovan med den engelska fotbollen då han har sett flera matcher i Brasilien.

"Jag vet ganska mycket om det, de brukar visa det på brasiliansk TV så jag har sett många matcher."

"Jag hoppas på att jag kan anpassa mig snabbt. Det här laget innehåller spelare från olika länder, det är inte bara ett engelskt lag eller liga, så de kommer att hjälpa mig."

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar