söndag 27 maj 2012

Intervju med Fernando Torres. Nytt om Hazard och Malouda


Nästa säsong kommer vi definitivt få se mycket mer av vår nummer nio Fernando Torres.Vid slutet av säsongen lyckades spanjoren se väldigt pigg ut och han hittade även målet under viktiga tillfällen. Fernando lyckades få mer självförtroende samtidigt som han även lärde sig att spela med hjärtat. Varje gång han har hoppat in under matcherna har han kämpat och det har synts att anfallaren vill Chelseas bästa. Han har också kommit in i Chelseas spel mer, och det verkar som att både Torres och de andra spelarna har lärt sig hur man ska samarbeta med Torres.

"Lagandan är alltid att konkurrera. Vi lärde att anpassa oss, vi lärde oss att uppskatta deras styrkor och svagheter och våra begränsningar. Vi kunde tillämpa de bästa taktikerna och den bästa attityden för att vinna varje gång. Ingen kan säga att vi gjorde fel."- säger Fernando Torres.

"Lagets strategi har varit att vinna omgångarna."- sa Torres när han pratade om säsongen i Champions League.

"Att offra våra offensiva potentialer och att fokusera på vår defensiva potential har varit det rätta valet enligt resultatet."

"När Drogba sparkade in sista straffen kände jag en otrolig känsla. Min barndoms dröm gick i uppfyllelse. Jag kommer aldrig att kunna glömma det."

När du signerade för Chelsea för ett och ett halvt år sedan sa du att ditt mål var att vinna titlar med klubben. Vad är din nästa utmaning?

" Jag njuter fortfarande. Vi ska återigen försöka att sträva efter fyra titlar som man kan vinna varje år. När man vinner vill man alltid ha mer och mer. Personligen skulle jag vilja göra fler mål och belöna fansen för allt de ger mig med mål och titlar."


Vad har Roberto Di Matteo gjort som inte André Villas-Boas gjorde lika bra?

"Det är olika stunder och olika situationer, man kan inte jämföra dem."

Varför är du inte glad i Chelsea? 

"Jag är jätte glad i Chelsea, jag har aldrig sagt att jag inte är det. Jag har fortfarande mycket att göra i klubben, göra mål, få tillbaka självförtroendet. Det har varit ett svårt år, jag spelade inte så mycket och mitt sinne var som en berg-dalbana. Jag kände mig dålig, väldigt dålig och jag vill inte känna så igen. Men jag har aldrig gett upp och det kommer jag aldrig att göra."

"Chelsea signerade mig med stora förväntningar."

Fernando Torres har tidigare aldrig haft en sådan lång svacka som han har haft i Chelsea då han var mållös i en lång tid.


"Jag var mentalt blockerad, jag mådde inte bra. Jag har mått väldigt bra på planen den här säsongen eftersom jag har blivit en mer komplett spelare, men bollen ville inte in och jag kände att jag alltid var på fel position. Jag tittade på många videor för att studera rörelserna hos andra anfallare och för att studera mig när jag spelade för Atletico Madrid och Liverpool. Det hjälpte mig väldigt mycket eftersom jag tappade skräcken. Jag vill tacka Steve Holland, assisterande tränaren, för allt de har gjort med mig för att hjälpa mig."

"Jag tycker att jag borde ha fått spela mer."

Hur är din relation med Di Matteo? 

"Det är smidigt, ärligt och tydligt. Vi pratar väldigt mycket, och jag hoppas att jag kan övertyga honom och visa att jag kan vara den spelaren han förväntar sig. Jag kommer fortsätta att arbeta med det, och jag respekterar hans val, som alltid. Han hjälpte mig i svåra stunder och jag är väldigt tacksam för det. Han har bevisat att han visste vad han gjorde."


Fernando Torres och Didier Drogba har inte fått så mycket speltid tillsammans då man ansåg att dessa anfallare inte kunde spela tillsammans i den stilen som Chelsea körde i. Två anfallare tillsammans har inte varit Chelseas spel, men för att låta båda få spela så lät man ena sitta på bänken medan den andra stod på plan.

"Didier är klubbens legend och hans val är respektabelt. Jag kan bara önska honom lycka till och jag är stolt över att ha delat min tid med honom. Jag vill spela med de bästa och han är en av de bästa. Jag förstår inte varför det måste vara en och inte båda tillsammans."- säger Torres.


Är titlarna för Chelsea fansen?

"Allt man vinner i den här klubben är för dem. De har gett mig styrka när jag inte hade det, de har uppmuntrat mig när jag inte var uppmuntrad, de har visat varför jag ska vara stolt över att vara en Chelsea spelare. Jag har bara tacksamhet för dem, hjärtliga tacksamheter. Min önskan är att komma tillbaka med mer firande."

                                             ***


Lillies Eden Hazard har förklarat att det antingen blir Manchester United, Chelsea eller Manchester City nästa säsong.

"Jag vet inte när allt blir klart. "-sa 21-åringen till belgisk media.

"Det kommer att ligga mellan Man City, Man United och Chelsea."

"Slutliga valet kommer också att bero på hur mycket speltid jag kommer att få."


Det har skrivits om att att Florent Malouda kanske är på väg från Chelsea, men fransmannen menar att han inte ska lämna Chelsea i sommar.

"Fem år i Chelsea har jag vunnit titlar, de titlar som jag ville vinna när jag kom hit. Under de senaste två transfer-perioderna har laget sagt att jag inte är tillgänglig för transfer."-säger Malouda till Sky Sports.

Så här svarade Malouda när de frågade honom om han ser hans framtid i Chelsea: "Ja, och Chelsea vet det."

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar