onsdag 9 maj 2012

Di Matteo efter förlusten. Fortfarande osäkert med Cahill och Luiz. Nytt om Lukaku, Pereira, Schurrle, Higuain, Moutinho och Simpson


Chelsea har nu bara två matcher kvar att spela innan säsongen tar helt slut, och dessa två matcher ska spelas mot Blackburn och Bayern Munchen. Blackburn matchen ska spelas på hemmaplan och är alltså sista matchen i Premier League. Det spelar dock ingen roll om laget vinner eller förlorar den matchen, för en Champions League plats kommer det i alla fall inte bli. I tisdags åkte Blues på en stor förlust mot Liverpool på Anfield med 4-1, och den förlusten gjorde det ännu svårare för Chelsea i ligan.

Chelseas startelva mot Liverpool bestod inte av de spelarna som Di Matteo normaltvis brukar börja med: "Jag trodde att fräscha ben och ny energi skulle gett oss en bättre chans. Vi hade 37 matcher att samla poäng ifrån, inte bara den här matchen."- sa Di Matteo efter förlusten.

"Vi har kommit så här långt eftersom vi har använt all energi och alla spelare vi har haft i truppen."

"Det var den enda vägen till att vara kvar i racet för fjärde platsen tills nu, och vi har kvalificerat oss till två finaler."

"Vi hittade en mycket inspirerad Liverpool. Jag tycker att Liverpool var bättre."-förklarade tränaren efter matchen på Anfield.

"De gjorde mål i rätt tid, vi träffade stolpen innan de gjorde mål vilket kunde ha ändrat på matchen och sedan ribban. Men de förtjänade vinsten, de var det bättre laget." - erkände italienaren.

                                                        ***


Di Matteo är fortfarande inte helt säker om när Gary Cahill och David Luiz kommer att vara klara för match, och det är viktigt att de frisknar till innan finalen mot Bayern Munchen i Champions League. Vi kommer att sakna både Branislav Ivanovic och John Terry, så Cahill och Luiz är nästan ett måste för oss.

"Vi jobbar hårt med Luiz och Cahill och försöker att få tillbaka dem så snabbt som möjligt, men jag kan inte ge ett exakt datum."-förklarade Di Matteo.

"Jag skulle älskat att ha alla spelare tillgängliga i finalen."

                                                            ***


Chelsea supporten Romelu Lukaku menar att han inte ångrar att han signerade för Chelsea, men anfallaren menar att det skulle vara bra för honom om han lånades ut. På så sätt skulle han få mer speltid samtidigt som han också skulle utvecklats som spelare. Hittills har Lukaku hoppat in i sex Premier League möten för Chelsea, men 18-åringen drömmer om fler matcher.

"Jag behöver spela fler matcher."-sa Lukaku till belgiska tidningen De Standaard.

"Det har inte varit så som jag har tänkt mig i Chelsea. Både Villas-Boas och Di Matteo har fastnat med erfarna spelare."

"Jag har alltid inte hållit med deras beslut, men som en spelare måste man acceptera deras beslut."

"Jag ångrar inte att jag joinade Chelsea. Jag har lärt mig mycket."

"Låt oss vänta och se vem som utses som Chelsea tränare, men som det ser ut nu så lär jag gå ut på lån."

"Mitt mål är att få mer erfarenheter och sedan återvända till Chelsea."


Alvaro Pereira är en spelare som Chelsea har varit intresserade av ett tag, men i somras förkastades Chelsea budet på Porto spelaren. Däremot finns intresset fortfarande kvar fastän Alvaro signerade ett fem års kontrakt med Porto förra sommaren. Nu menar hans agent att han ska prata med Porto angående Pereiras framtid.

"Jag har inte pratat med någon klubb, men det är möjligt att kontakterna finns med Porto." - sa Alejandro Savich till the Record.

"Just nu är jag i Portugal men jag ska gå på ett möte den här veckan och prata om Alvaros framtid med Porto."


Enligt Sky Sports ska Bayer Leverkusen anfallaren Andre Schurrle ha menat att han gärna skulle vilja börja spela för Chelsea. Däremot har han klargjort att inga större intressen har visats från London laget ännu.

"Jag och min agent har inte haft några kontakter så vi ska bara vänta och se."-sa 21-åringen som ska kosta ungefär 15 miljoner pund.


Det verkar som att Roman gärna skulle vilja välkomna Real Madrid anfallaren Gonzalo Higuain till Stamford Bridge, men José Mourinho menar att anfallaren inte är till salu. Enligt rapporter ska Chelsea ägaren vara villig att betala 35 miljoner pund för argentinaren.

"Higuain stannar här, han ska stanna i Madrid eftersom jag inte vill att han ska gå. Han har en fantastisk kontakt här som kommer att varas i många år till."- sa Mourinho.

"Han är inte en av de spelarna som kom hit för ett år sen och tjänar lite, han tjänar lika mycket som de andra."

"Även om klubbar erbjuder 40, 50 eller 60 miljoner euro, kommer vi inte att sälja honom."

"Mina två anfallare inför nästa säsong är Benzema och Higuain."


Joao Moutinho har varit starkt länkad till Chelsea en lång tid, och ryktena blev mer när hans före detta tränare Villas-Boas tränade Chelsea. Fastän Villas-Boas inte är kvar är den 25-åriga mittfältaren fortfarande ett alternativ för Chelsea.

"Varje spelare vill experimentera med andra ligor. Just nu är jag glad eftersom jag spelar i ett av Europas största lag. Men vi får se om en bra möjlighet dyker upp."

"Premier League? Jag kan bara säga att det är en av den bästa ligan i världen - men jag har inte pratat med någon klubb."


Newcastles Danny Simpson verkar bli såld nu i sommar då han inte har signerat ett nytt kontrakt, och Chelsea är ett lag som har visat intresse för försvararen.

                                        ***



Stort grattis till Thibaut Courtois som har vunnit Europa League med Atletico Madrid!

Stort grattis till Chelseas U-18 som har vunnit FA-Youth Cup för fjärde gången nu!

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar