torsdag 29 mars 2012

Matchhjältens intervju efter vinsten. Ferreira glad efter speltid mot Benfica. Mata tror på titlar. Nytt om Krasic och Benitez


Chelsea lyckades spela 0-1 mot Benfica på bortaplan i Champions League den här veckan, och det viktiga målet gjordes av Salomon Kalou i andra halvlek. Kalou fick börja spela redan från startelvan och det här målet blir hans andra i Champions League.

"Det var ett bra resultat, att vinna borta och inte släppa in mål, och om man vill komma lång i Champions League måste man spela som ett lag, och under den natten visade vi att vi är ett stort lag."- säger 26-åriga Kalou som tillslut blev matchens hjälte.

"När vi spelar som ett lag är det väldigt svårt att besegra oss."

Målchansen skapades från Ramires som sedan hittade rätt på Torres från mitten av planhalven. Torres såg till att passa fram en riktigt snygg boll till Kalou som Kalou sedan sparkade in i rätt timing.

"Ramires var först, han passade bollen till Fernando. Jag kände på mig att det enda sättet som Fernando skulle kunna passa bollen var mellan försvararen och målvakten, så jag sprang dit och han passade en jätte bra boll till mig. Det var ett lagarbete och hela laget spelade bra."

"Det är det andra målet som Fernando spelade fram till mig. Mot Leicester låg han också bakom assisten och vi förstår varandra väl. Personligen tycker jag att han är den anfallaren han brukade att vara och vi måste bara jobba på och då kommer det bästa att komma fram."

På onsdag nästa vecka spelas returmatchen på Stamford Bridge. Chelsea ligger givetvis bättre till än Benfica med ett bortamål, men det viktigaste är ändå att fortsätta kämpa på och sedan gå vidare till semifinal.

"Det är en annan match nästa vecka och vi måste förbereda oss för det och försöka att göra tidiga mål och säkra vinsten på hemmaplan."

"Benfica är ett bra lag och det visade de mot Man United innan så vi måste respektera dem och spela så som vi gjorde i tisdags."

                                                       ***


En spelare som man länge inte har fått se från startelvan är Paulo Ferreira. Försvararen fick däremot börja från matchen mot Benfica vilket överraskade många. Ferreira är glad över att han fick den speltid som han fick samtidigt som han också är glad över vinsten.

"Vi är verkligen glada eftersom vi spelade fram ett bra resultat mot ett bra lag, och jag är så glad över att jag spelade 80 minuter och hjälpte till laget."- Ferreira.

"Att spela 80 minuter är verkligen bra eftersom jag inte har spelat så mycket på sistone."

"Alla spelade för laget men det är inte över än. Vi vet att Benfica kan göra mål på bortaplan och vi måste vara vaksamma, men vi kommer göra allt för att ta oss vidare när vi spelar på hemmaplan med våra supportrar på vår arena."

                                                                ***


Ligan som inte har gått så som man har önskat sig går nog inte att vinna den här säsongen. Däremot tävlar Chelsea fortfarande i FA Cupen och Champions League där vi ligger väldigt bra till just nu. För att gå vidare i CL måste Chelsea besegra Benfica, och för att ta sig vidare i FA Cupen måste Chelsea vinna mot Tottenham. Juan Mata tror att Chelsea kan vinna åtminstone en av tävlingarna.

"Varför inte, varför inte?"-sa Mata.

"Det kommer inte att bli lätt, men vi lever och vi kämpar för Champions League och FA Cupen."

"Vi ska försöka att avsluta Premier League på tredje eller fjärde platsen och vi kommer att kämpa för det."

"Alla spelare är involverade för att uppnå vårt mål i FA Cupen, Champions League och Premier League."

"Vi har många matcher varje vecka och jag tror att det är bra att rotera truppen ibland."

                                                  ***


Juventus spelaren Milos Krasic som är starkt länkad till Chelsea och Tottenham kommer inte att kosta lite, menar hans agent Vlado Borozon.

"Juventus avsikt är att åtminstone återfå de pengar de har spenderat på Krasic när de signerade honom." - sa agenten som också la till att ryktena om att Krasic kan vara på väg till Lazio är strukna.


Rafa Bentiez är en av tränarna som har länkats till Chelsea efter att Villas-Boas fick sparken. Nu säger Rafa till Sky Sports att han inte har fått något erbjudande från London laget.

"Jag väntar på ett bra erbjudande i England, min familj är bosatt här och jag har inte fått det rätta erbjudandet än."-säger Benitez.

"Jag har hört många rykten om Chelsea men jag har inte fått ett riktigt erbjudande därifrån."

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar