torsdag 5 januari 2012

Reservspelarna förlänger med Chelsea. Torres inför OS 2012. Nytt om De Bruyne, Azpilicueta, McEachran, Drogba, Alex och Krasic


Tre spelare från Chelseas reservlag har signerat nytt kontrakt med klubben, och det är Nathaniel Chalobah, George Saville och Adam Phillip.

Försvararen Nathaniel Chalobah är en spelare som vi har fått se på Villas-Boas bänk ibland. Den här säsongen har 17-åringen fått spela i 9 matcher för reservlaget i ligan och har även spelat för Englands U-19. I de nio matcherna för reservlaget har han varit kapten i sex matcher. Chalobahs nya kontrakt sträcker sig till 2014, och detta är hans första professionella kontrakt.


George Saville som är 18 år gammal har också fått skriva hans första professionella kontrakt, däremot har han signerat på ett tre och ett halv års avtal som sträcker sig till 2015. Mittfältaren som även kan spela som mittback har spelat i alla 13 liga matcher för reservlaget.


Den 20-åriga anfallaren Adam Phillip har fått förlänga hans kontrakt med 12 månader och har nu ett 18 månaders långt kontrakt med Chelsea. Den före detta U-17 spelaren för England har en knä skada just nu och kommer inte kunna spela på ett tag.

                                                     ***


Då var det dags för Fernando Torres tur att berätta om hans tankar inför OS 2012 som kommer att ske i London i år. Torres har aldrig fått chansen att spela för Spanien i OS, och det är något han gärna skulle vilja göra.

Spanien som har vunnit OS guld en gång (1992), brukar aldrig ta med spelare som är över 23 i truppen, utan de satsar på spelare som är under 21. Detta betyder att Torres inte kommer att få spela i OS då han är över 23, men fastän han inte får spela ser Torres ändå framemot att få titta på OS.

Torres var dock med i truppen 2004 men Spanien åkte ut mot Sverige i en kvalmatch, och detta gjorde så att Torres aldrig fick chansen att spela i OS.

"Jag var redan med i A-laget med Jose Antonio Reyes, och vi förlorade den sista matchen mot Sverige så vi gick inte vidare. Det är något jag gärna skulle vilja ha gjort, att spela i OS, men jag vill fortfarande titta på OS."- sa Torres.

Vilka är dina senaste OS minnen?

-Jag tror att mina senaste minnen kommer från Barcelona i 1992. Jag var bara åtta år gammal och jag var inte så intresserad av sport under den åldern, men jag kommer ihåg att Spanien vann fotbollen efter att ha besegrat Portugal i finalen med 3-2. Kiko var min favorit spelare och gjorde vinst målet, så jag kommer ihåg när de fick guldmedaljerna.

(Kiko är spelaren med nummer 19)


Vad kommer du att titta efter i OS 2012?

-Nu är det en bra tid för de spanska sporterna, vi har ett bra basketlag som brukar spela i finalmatcherna och är ett stort hopp. Vi har maratonlöpare som är starka, och konstsim laget är väldigt bra men är alltid i skuggorna framför ryssarna. Men jag tror att de har fått ett guld och två silver medaljer i de tre senaste olympiska spelen, så de är starka. Vi får se om vi kan få mer än vi fick senast.

Förutom de spanska idrottarna vill Torres se Usain Bolt och även Michael Phelps som är en amerikans simmare och är den mest framgångsrika olympiern genom tiderna. Phelps lyckades vinna åtta guld medaljer vid OS 2008 i Peking, och i OS 2004 i Aten tog han sex guldmedaljer och två brons.


"Jag kommer ihåg att Michael Jordan spelade basket i Barcelona år 1992, men nu vill alla se Bolt, Phelps eller Nadal. Det ska bli kul att se de nya rekorden." - sa Torres.

Känner du någon eller har du träffat någon av dem?

- Inte riktigt, men mina sponsorer har satt mig tillsammans med några av dem. Rafa Nadal kommer att vara där och tävla och kommer att vilja vinna en guldmedalj.

Har du sett OS stadiumet än?

- Jag har sett den på TV. I England är dessa saker alltid byggda mycket bättre än i andra ställen. Allting är väldigt bra förberett. Det kommer bli ett fantastiskt stadium och ett stort tillfälle. Jag skulle älskat att få gå och se lite av det.

Torres tror att London kommer klara av det här väldigt bra då han vet att människorna ser framemot det. Trafiken kommer givetvis vara betydligt mycket galnare, men Torres ser det som något roligt och inte jobbigt.

Torres, om du fick välja en av alla sporterna, vilken skulle du då ha tagit?

-.. Jag skulle nog ta 100 meter, jag skulle definitivt inte vara en av de bästa, men jag gillar det verkligen.

Och om du var tvungen att välja tre?

- Som jag skulle vara med i? Bortsett från fotboll skulle jag nog ta 100, 200 och längdhopp.

Vilka skulle få vara med i din Chelsea 4x100 meter? 

- Rami så klart, och Studge, men efter det är det inte lätt att välja. Kanske Bosingwa och jag. Först skulle jag börja och Rami och Studge skulle vara de två sista.

Och tillslut, finns det någon sport som inte är med i OS men som du tycker att den borde vara med?

- Nej, alla sporter jag tycker om finns redan med i OS.

                                                     ***


Kevin De Bruyne menar att Chelsea fortfarande vill ha honom trots att Chelsea inte vill betala det priset Genk vill ha för wingern. Genk ville inte släppa De Bruyne för mindre än 8 miljoner pund förra året.

Nu säger 20-åringen så här:

"Chelsea är fortfarande intresserade av mig och har redan en plan för mig."

"Att stanna kvar i Genk i en till säsong är inte alternativet för mig."

"Chelsea var väldigt seriösa med att signera mig men Genks pris var nog för hög."


Chelsea är intresserade av Marseilles höger back Cesar Azpilicueta som ska kosta ungefär 12 miljoner pund. Chelsea har samtalat med Marseille angående 22-åringen som har imponerat många i Frankrike efter att han kom till Marseille från Osasuna i 2010.


Det är en kamp mellan Aston Villa och Swansea om Chelseas mittfältare Josh McEachran. Det skrivs om att McLeish är desperat för att få kunna signera Josh samtidigt som Swansea länge har varit närmast.


Samtidigt som det kan komma megabud från Kina, Ryssland och USA så förbereder sig McLeishs att lägga bud på Didier Drogba. Aston Villa har avslöjat att de skulle kunna betala det Drogba önskar sig i lön.


Chelsea försvararen Alex är redo att tacka nej till erbjudanden från Corinthians och Santos för att hjälpa till QPR i Premier League. Det sägs att Alex är villig för att signera ett tre års långt kontrakt med Londonlaget.


Milos Krasics agent Dejan Joksimovic berättar att det finns intresse från både Tottenham och Chelsea.  Krasics som inte har haft en bra säsong i Italien med Juventus kan vara på väg att lämna Turin och hamna i Premier League.

Så här sa Joksimovic till calciomercato.com: "Under de närmaste dagarna kommer Milos att prata med Moratta för att förstå vad klubben planerar för honom- ge honom en till chans, sälja honom eller låna ut honom."

"Det finns klubbar som är intresserade av honom så som Chelsea, Inter Milan och nu Tottenham och Fenerbahce. "

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar