torsdag 8 december 2011

It's all about Didier Drogba. Nytt om Luiz och Anelka


Det handlade om Didier Drogba i Valencia matchen, ja, det handlade om ivorianen som ingen kunde stoppa. Han körde sitt race, den vassa Drogba presterade, och den här gången blev han till och med matchens lirare efter två vackra mål som han sparkade in.

"Det ska bli intressant att få se vem vi får möta i nästa omgång. Det är alltid bra att avsluta på första plats."- sa matchens lirare efter 3-0 vinsten.

"Det var mycket press men vi hade fortfarande chans att avsluta på första platsen, och vi var positiva, ibland kan press vara positivt."

"Det var ett bra resultat och vi kvalificerade oss på första platsen i vår grupp, vi vann 3-0 och gjorde några mål så det var en bra kväll för oss, och jag är väldigt glad."- förklarade Didier Drogba.


Det tog inte alls lång tid innan Drogba kom igång i matchen, för efter bara två minuter väckte han hela Stamford Bridge till liv efter att han gjorde Chelseas första mål.

"Vi behövde vara kompakta eftersom Valencia gjorde sju mål i deras förra match mot Genk och de var i god form. Jag är imponerad över vårt försvarsspel."

"Tränaren försöker att bygga upp något starkt så som de andra tränarna gjorde innan honom, han har köpt några nya spelare och vi måste anpassa oss till det och hålla ihop."

"Jag känner mig glad, jag känner mig verkligen glad på planen, jag tycker om min fotboll och när vi vinner så här blir jag gladare."- sa Drogba

Under den senaste tiden har det pratats mycket om Didier Drogba och hans framtid i klubben, och så här säger Drogba angående detta:

"Min framtid är inte viktig. Det viktigaste är att laget kommer tillbaka till en position vi vill vara på, vi är inte glada över den positionen vi har just nu och vi ska jobba på det."

Drogba menar att det inte finns någon anledning till att prata om hans framtid just nu, och han la även till att han inte brukar sitta och räkna dagarna tills den dagen han ska lägga fotbollsskorna på hyllan för gott.

"Jag räknar inte dagarna, men jag hoppas i alla fall att jag har några år kvar i mig."


Kapten John Terry gjorde precis som de andra Chelsea spelarna, ett mycket bra jobb mot Valencia. Han tog hand om försvaret tillsammans med de andra försvararna och såg till att inte låta Valencia spräcka deras nolla. Efter matchen tog kaptenen initiativet och hyllade, The man of the match, Drogba.

"Jag tror att vi alla är glada. Vi lämnade det sent i gruppen men vi utförde jobbet och Didier var fantastisk för oss. Vi visste att det skulle bli svårt, vilket det också var, och vi behövde en stor man för att hålla upp det och ge oss tid för att komma upp vilket han gjorde."

"Det var viktigt att vi inte släppte in. Vi gav oss ut med en plan, och Didiers mål hjälpte oss, men vi var fortfarande tvungna att fortsätta, och sedan kom det andra målet."

"Tränaren betonade att ett tredje mål skulle döda dem, vilket vi gjorde, och det var ett fantastisk mål från Didi efter en fantastisk start. Om hans form bara är 80% just nu så finns det mycket mer liv i han!"- sa kaptenen tillslut.


Juan Mata som låg bakom Drogbas första mål vill verkligen inte att Drogba lämnar Chelsea då han anser att Chelsea behöver anfallaren.

"Det är ett beslut mellan klubben och Didier, men för oss är det viktigt att vi har anfallare så som Drogba Torres och Kalou."

"Didier är en super anfallare. Han är stark och snabb, gör mål och gör assister. Han är väldigt viktig för oss, han visade det mot Valencia."- förklarade Juan Mata.

                                                      ***


Det sägs att Juvenuts inte bara har fastnat för Alex utan även Chelseas andra brasilianare, det vill säga David Luiz. Juventus ska enligt Mirror Football erbjuda 15 miljoner pund för att välkomna försvararen till Turin.


Det verkar som att det är det kinesiska laget Shanghai Shenhua som är närmast Anelka just nu. Klubben ska vara beredd på att erbjuda ett tre års kontrakt som är värd 18 miljoner pund, och Sky Sports tror att budet redan har accepterats.

"Jag älskar att spela här. Chelsea har varit den bästa biten av min karriär och det har varit underbart att spela och vinna med fantastiska spelare som Drogba, Terry, Lampard och Malouda."- sa Anelka

"Jag hoppades på att vinna en till liga titel med Chelsea den här säsongen, men nu kommer det tyvärr inte att bli så."-förklarade fransmannen.

/ Rukksar

3 kommentarer:

  1. david luiz får inte lämna

    SvaraRadera
  2. Luiz kommer inte lämna. Jag menar, varför skulle Chelsea köpa honom för 200 miljoner förra januari för att nu sälja honom nu för 150? Finns ingen logik i det. Sen har han äntligen börjat lugna ner sig på plan och har de två senaste matcherna varit hur stabil som helst!

    SvaraRadera
  3. Jag är helt säker på att han inte kommer lämna!

    Precis han har äntligen börjat lugna ner sig! =)

    SvaraRadera