måndag 7 november 2011

Sturridge uttagen mot Spanien och Sverige. John Terry fortfarande Englands kapten. En nöjd Frank hoppas på mer speltid. Rivalerna intresserade av Anelka. Lukaku lämnar inte Chelsea


Ett stort grattis till Daniel Sturridge! Det är så att vår unga anfallare har tillsammans med Evertons Jack Rodwell blivit uttagen i engelska truppen för första gången och ska representera deras land när England möter Spanien och Sverige i vänskapsmatcher. Daniel Sturridge är en anfallare som många har velat se i England, och det har nyligen diskuterats lite smått om varför Capello inte har bestämt sig för att ge Sturridge en chans, men nu verkar det som att italienaren har förstått vilken guldklimp som bara väntar på att få prestera.

Den 22-åriga Sturridge är en av de alla 25 spelarna som har blivit vald av Capello och kommer att få sällskap av John Terry, Frank Lampard och Ashley Cole från Chelsea. Englands båda vänskapsmatcher kommer att spelas på Wembley. De möter Spanien på lördag och Sverige på tisdag.

                                               ***


En annan nyhet om Englands trupp är att John Terry får behålla kaptensbilden samtidigt som Rio Ferdinand inte ens är med i truppen. Anledning till varför Capello inte har valt att ta med Ferdinand tror man är för diskussionerna om Terry och hans bror Anton Ferdinand. Nu när Rio inte kommer vara med i truppen slipper Capello en massa frågor om hur relationen är mellan de två försvararna under till exempel träningen.

Ferdinand som var kapten för Capellos England för åtta månader sedan har sedan dess velat ha kvar armbandet, men Fabio bestämde sig för att ge tillbaka den till Terry i mars utan att förklara sig för Rio. Ferdninand har dock inte slutat att kämpa för att få tillbaka armbandet, men den här gånger verkar det som att United försvararen inte lyckades ändra på Fabio Capello tankesätt.

"Jag tror att Terry är oskyldig tills det är bevisat att han är skyldig."- sa Capello till The Mail.

                                                  ***


Det var mycket snack om att Chelseas legendariska mittfältare Frank Lampard hade förlorat glöden. Det var mycket snack om att engelsmannen var slut, och att hans tid var över. Det var mycket snack om att 33-åringen var för gammal, men nu verkar det som att Frank har visat vad han egentligen går för.

Frank Lampard har efter all kritik från pressen, kommit ut ur hans onda bubbla och presterat bättre än väntat. Nu har mittfältaren lyckats göra sex mål för Chelsea denna säsong, och detta är verkligen något som har imponerat på Villas-Boas. Det senaste målet som Lampard nätade var mot Blackburn i lördags, och så här säger AVB efter Franks mål:

"Det var ett bra mål av Frank och han har hittat sin timing för att komma in till straffområdet precis som förrut. Han gör en massa mål denna säsong och kross bollen från Branislav Ivanovic var perfekt."

Självaste Frank Lampard är också oerhört glad över det goda resultatet och säger så här: "Den minuten då du inte är med i laget pratar människorna. Jag har tränat hårt och jag har vunnit tillbaka min plats i laget."


Lampard hoppas nu på att få mer speltid i klubben så att han kan hjälpa till laget ännu mer. Mittfältaren menar att han hellre skulle vilja springa på planen än att sitta och titta på hans lagkamrater.


" Det är bara så jag känner personligt, men jag tror att det är överdrivet när folk pratar om att man måste spela så många matcher."
"Alla är olika, men jag tror att min kropp vill spela regelbundet och jag har haft tur med det i min karriär."
"Vissa spelare kanske argumenterar annorlunda, men att spela regelbundet i alla tävlingar är en del av spelet om man är ett topp lag. Om någon tog ifrån mig det skulle jag nog känna mig ganska tom."- säger Lampard till Mirror Football.
                                                        ***
London rivalerna QPR erbjuder en plats i deras trupp för Chelseas Nicolas Anelka. Detta vill de göra nu i januari, och Anelka har ännu än inte skrivit på ett nytt kontrakt med Chelsea.
                                                       ***
Det finns ingen som helst chans om att Romelu Lukaku lämnar Chelsea, menar hans agent Roger Henrotay. Den unga anfallaren som skrev på för Chelsea i somras har redan länkats till klubbar så som Malaga, Stoke City och AC Milan.
"Hans framtid är klar. Han kommer inte att flytta i januari, han kommer definitivt att stanna i London."- sa agenten till Calciomercato.it.
"Ryktena om Malaga och Stoke? Nej, jag upprepar, Romelu kommer att stanna i Chelsea där han är väldigt glad och han kommer inte att byta tröja."
"Jag är ledsen, men det finns inga möjligheter till att han ska flytta till Rossoneri."- sa agenten.
/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar