torsdag 13 oktober 2011

"Jag skulle inte komma ut och tala offentligt och stödja detta om jag inte trodde på det här." - John Terry


Vår kapten John Terry är den första spelaren som har bestämt sig för att prata om Stamford Bridges situation angående CPO. John Terry är givetvis en mycket stor spelare i Chelsea och har en massa minnen på Stamford Bridge och även CPO:s president, så därför är det också helt klart han som ska få ordet och prata om detta. Men det verkar som att presidenten också anser att ett lag som Chelsea bör ha en större arena.

"Jag har definitivt fina minnen från Stamford Bridge. Jag gjorde min debut på Stamford Bridge och har spenderat hela min karriär i en och samma klubb."

Men det går inte att bara sitta och tänka på en massa minnen menar Terry, utan han tycker att man måste se framåt och gå vidare. Kaptenen menar att man måste börja tänka på nästa generation, för den nästa generationen kommer göra Chelsea ännu större, och om Chelsea blir ännu större som laget definitiv kommer bli, så menar Terry att en större arena inte skulle skada.

"Det är inte dolt att andra klubbar runt om i Europa har gått ut och köpt platser för större arenor, och vi är inte bara en klubb med en rik ägare. Det finns andra, inklusive QPR som också kommer att expandera i västra London."- säger Terry.

"Vi alla har fina minnen från The Bridge, men för att kunna gå vidare kan vi kanske behöva flytta, och vi litar på vår ägare. Han har varit fantastisk sedan han köpte klubben, tillsammans med våra fans också. Ingen säger att det kommer bli en förändring omedelbart, men vi måste vara ute och titta, för jag är säker på att andra kommer att titta på samma potentiella platser."- förklarar kaptenen.

John Terry påminner om att London är en hotspot, och med det menar han att det är ett ställe där till exempel företag vill ha sina byggnader, och just därför anser han att man måste hålla koll på olika platser, för förr eller senare kommer Chelsea byta arena.

"Lag så som Soke passar med lite mindre mark och mindre fotbollsplan, men det laget som vi har blivit i de tio senaste åren med de typen av spelare som vi har, så behövs det en stor fotbollsplan och det skulle vara en stor fördel."

"Barcelona, Wembley och Arsenals arena, Old Trafford, är arenor som imponerar mig när jag spelar där. Arsenal och Man United får in betydligt mycket mer inkomster på grund av deras kapacitet istället för att deras ägare måste betala en massa från hans egen ficka, så som Roman har gjort år efter år."

"Nu har vi en mycket stor klubb det är därför vi måste sätta vår tillit till Roman. Han är Chelsea rakt igenom för annars skulle han säkert inte lagt pengarna och visat omsorg så som han har gjort under de senaste åtta åren."-säger Terry som också nämner att Roman har gjort mycket för både ungdoms och reserv laget.

Terry har full förståelse om att fansen kan vara väldigt oroliga över detta, men han förklarar att vi är en stor del av laget och att vi måste lita på Roman.


"Han (Roman) inser att Chelsea inte är något utan fansen. Spelarna kommer komma och gå, tränarna kommer komma och detta kommer fortsätta i de kommande 50-100 åren, men Chelsea fansen kommer alltid att vara Chelsea fans. Jag är en av dem, mina barn är också det, och jag vill vara en del av det i de kommande 40-50 åren."- förklarar John Terry.

"Jag skulle inte komma ut och tala offentligt och stödja detta om jag inte trodde på det här."

"Om klubben flyttar från Stamford Bridge kommer arenan aldrig att glömmas bort hos mig och hos fansen. Om klubben bestämmer sig för att flytta så finns det några platser i västra London som man kan tänka på och det ligger inte så långt bort, och jag tror inte att Roman vill ta oss för långt bort från där klubben startade för första gången och där vi har skapat vårt namn." - Terry.

/ Rukksar

2 kommentarer:

  1. grymt du gör det igen! alltid lika roligt att läsa men det känns som du inte ha haft tid med bloggen längre :(

    SvaraRadera
  2. Tack vännen!! Nej då, har bara varit lite seg, lovar ska bli bättre nu när Premier League startar igång igen!! :D

    SvaraRadera