måndag 17 oktober 2011

Daniel Sturridges och Ashley Coles lilla pratstund


Matchen mot Everton gick precis så som Chelsea fansen hade hoppats på. Det blev en underbar vinst med tre mycket underbara mål från våra hjältar. Den första hjälten som lyckades spräcka Chelseas nolla under mötet på Stamford Bridge var Daniel Sturridge. Daniel Sturridge är en spelare som bör få en massa applåder, men inte bara för det målet som han sparkade in mot Everton. Anfallaren har hittills lyckats göra tre mål för Chelsea denna säsong, och detta är beviset på att detta är en oerhört talangfull spelare som har en ljus framtid framför sig. Jag vill beröma  Sturridge för hans färdigheter som han använder när han spelar för hans lag.

Daniel Sturridge lånades ut till Bolton i fjol för att han skulle utvecklas, och jag är nästan förvånad över hur mycket 22-åringen har utvecklats sedan han lämnade Bolton och kom tillbaka till Chelsea igen. Visst ska Bolton få beröm för deras hårda jobb med Sturridge men samtidigt ska Sturridge också få det, eftersom det är på grund av hans vilja som Bolton lyckades med honom, och det är därför han är den spelaren han är idag.

Det inte bara vi fans som som anser att Sturridge är en stor talang, utan det gör även hans lagkamrater, och en av de lagkamraterna är Ashley Cole.


"Han (Sturridge) är en av de svåraste killarna att markera under träningen på grund av den snabbheten som han spelar med. "- sa Ashley Cole

"Han kan gå in och ut och han är stark. Han borde ha varit med i Englands senaste trupp, och om han fortsätter med det han gör kommer han vara med i truppen för EM 2012, inga problem alls."- förklarade vänsterbacken.

Sturridge skulle definitiv inte ha något emot att spela för landslaget då han förklarade att det skulle kännas bra att få spela för England, men samtidigt är han ändå inte otålig och stressar inte för det.

"Jag är verkligen inte oroad över att få spela för England, det är inget jag stressar över. Min största fokus är att spela för Chelsea varje vecka och om jag kan göra det så är jag glad."- sa Daniel Sturridge efter Ashley Coles fina komplimanger.

"Jag har spelat för Chelsea i en lång tid nu och jag har inte spelat regelbundet, så för mig är det viktigaste att spela regelbundet. "- förklarade Sturridge.

Sturridge som redan har lyckats göra tre mål den här säsongen skulle kanske ha kunnat näta in ett par till om han inte fick sitta och titta på i Chelseas tre första liga matcher då han var avstängd. Daniel förklarar att han var helt förkrossad och ville så gärna gå ut på planen för och hjälpa till hans lagkamrater.

"Det är den värsta känslan i världen, att titta på när man kan vara där ute."- förklarade anfallaren.

Men man lär sig av sina misstag, och det verkar som att Sturridge har gjort det: "Jag gjorde en dum utmaning, men jag gick inte ut dit för att skada någon och jag är inte den bästa tacklaren. Jag ska aldrig göra en glidtackling som den där igen, jag vet inte var som flög in i mitt huvud."

Under alla de sura dagarna och de bra dagarna som Sturridge har haft i Chelsea har han ändå känt att han alltid har fått support från hans lagkamrater, speciellt från Ashley Cole.


"Han har varit här för mig sedan första dagen i Chelsea och hjälpt mig."

Tillsammans med alla fantastiska lagkamrater brukar Sturridge och Cole spela biljard under träningarna på Cobham, det har jag kanske nämnt förut, eller hur? Och ni ska inte tro att det är en tävling som de inte tar på allvar, utan hos spelarna är vinst en vinst, det kvittar om det är en fotbollsmatch eller biljardbordet på Cobham.

"Viljan för att vinna är den viktigaste motivationen för vilken fotbollsspelare som helst. Det är det som håller igång oss och det kommer aldrig att gå bort. Det är inte bara fotboll, utan det är allt från biljard till tennis." - berättade Sturridge.

"Under hela mitt liv har jag försökt att vinna saker, och försökt tävla, och jag tycker inte om känslan man får när man har förlorat. Jag vill alltid vinna och det är också en slags rädsla, det får dig att komma igång."- sa Cole.

Under den seriösa pratstunden gick man sedan över till en lite mer roligare fråga, då spelarna var tvungna att berätta om vilka artister de lyssnar på när de kör bil. I listan kom namnen Lil Wayne, Jill Scott, och Jay Z med.

Sedan kommenterade de även om Stamford Bridges framtid. Sturridge är väl medveten om att SW6 innehåller en massa historier och att arenan har en underbar atmosfär, men han tycker ändå att det skulle vara bra att få välkomna flera fans till en större arena. Anfallaren anser att detta är ett till steg för att bli en bättre och större klubb.

"Som en klubb behöver vi kanske en större arena eftersom om du kollar på de största klubbarna i Premier League och runt om i världen så kan man se att deras arenor är större än Stamford Bridge."- sa Sturridge.

Ashley Cole förklarar att det är massa människor runt om i världen som älskar Chelsea, och även han tycker att laget måste flytta till en större arena om laget ska bli större, och Cole vill att vi litar på Roman.

"Som en klubb vill man definitivt flytta till en större arena eftersom det är så många lag som skaffar sig större arenor, flera fans, och den här klubben är en stor klubb."-sa Cole.

                                                         ***


Enligt Football Mirror ska Ashley Cole förlänga hans kontrakt som går ut slutet av nästa säsong, men redan nu sägs det att han ska förlänga kontraktet med två år. Klubbar så som Barcelona och Anzhi Makhachkala har visat intresse för vänsterbacken, men att lämna Chelsea har Cole absolut inte tänkt på.

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar