torsdag 8 september 2011

Presskonferens med Villas-Boas. Lampard bryr sig inte om vad folk säger om honom. Daniel Sturridge ska kämpa för att vinna tillbaka titeln.


Snart är det dags för Chelseas fjärde match i Premier League den här säsongen, och precis som Villas-Boas säger, kommer vi alltså inte få se Didier Drogba på planen. Anfallaren är fortfarande inte helt frisk än, utan behöver lite mer tid innan han kan spela igen. Däremot är Petr Cech och David Luiz klara för match, så dessa två spelare kommer vara tillgängliga på lördag.

André meddelade att Cech frisknade till sig väldigt snabbt med hjälp av läkarna i klubben. David Luiz var med i Brasilens trupp men fick aldrig speltid, men efter att hela Chelsea truppen samlades ihop igen har både Cech och Luiz bara visat goda tecken.

Målet med Drogba är att kunna ha med han i truppen mot Manchester United nästa vecka, men Villas-Boas kan inte garantera att Drogba kommer kunna spela mot Bayer Leverkusen i Champions League.

Daniel Sturridge som har varit avstängd från Chelseas matcher kommer nu få spela igen, och detta betyder att Sturridge kan spela mot Sunderland. 


                                                          ***


Det verkar som att snacket om Frank Lampard inte har minskat än. Nu har Frank Lampard själv svarat på en massa frågor och förklarat att fansen kallar honom för skit, men inte bara skit, utan gammal och skit. Mittfältaren klargör att han inte bryr sig om det som sägs om honom just nu, eftersom det bara var en match, men han avslöjar att han troligen skulle reagerat annorlunda om han var 25 år gammal. 

"Jag har varit här förut.  Jag har haft sega start i säsonger när jag var 25-26, jag hade en VM vilket inte gick bra. Folk sa inte att jag var gammal då, då sa de bara att jag var skit!"- sa Frank Lampard. 

33-åringen tycker att folk kan prata om hans ålder hur länge de vill, för det spelar ingen roll för Lampard, och han tycker inte att det finns något bättre än att bevisa att de har fel, och det ska Frank försöka göra så länge han kan. Mittfältaren anser att han är i en ålder där han är mogen och inte skit, men det är klart att Lampard ville vara med och spela för England när han satt bänkad en lång tid, och ibland förstår han inte varför han satt där.

"Jag vill alltid spela och det är det som vill föra mig framåt. Om du kommer hit, och inte har brytt dig om att spela, och är glad över att sitta på bänken så finns det nog inte mycket att ta upp."- förklarar Lampard som inte är den spelaren som är glad över att sitta på bänken och inte bry sig.

"Man måste bidra när man kommer in som ersättare, man måste träna hårt under veckan och det är vad jag ska försöka göra. Detta är bara en del av att vara en fotbollsspelare."- sa Lampard.

 "Förhoppningsvis ska jag vara i toppform snart."

                                                         ***


Daniel Sturridge som gjorde åtta mål i 12 matcher för Bolton förra säsongen, tror att han, Torres, Drogba och Anelka kommer kunna storma ut och vinna tillbaka Premier League titeln.

"Vi har styrkan för att vinna tillbaka titeln."- sa Daniel.

Daniel berättar att det inte finns några brister om konkurrens i Chelseas anfall, men det tycker Sturridge är bra. Han skulle hellre vilja spela med hans lagkamrater än att spela emot dem. Just nu är Daniel omringad av världsklass spelare i Chelsea, och Daniel tror att dessa spelare kommer hjälpa honom och se till så att han utvecklas mer. Anfallaren tror inte bara på att hans lagkamrater kommer hjälpa honom, men också Villas-Boas som kommer se till att uppmuntra anfallaren.

"När du växer upp, och du anses vara en spelare med potential, men får inte chansen att spela regelbundet, så ska man inte oroa sig över att potentialen inte kommer att växa."

"När förra managern köpte Fernando Torres för 50 miljoner pund, tänkte jag inte, åh nej nu kommer jag aldrig få spela för A-laget. Jag tänkte tvärtom. Barcelona hade redan Xavi, Iniesta och Messi, men det stoppade inte laget till att inte köpa Cesc Fabregas till deras trupp." 

"Säsongen i Bolton var en chans för mig där jag kunde visa att jag inte bara tillhör Premier League men att jag också kan göra mål på den högsta nivån." 

Nu när Sturridge har lyckats visa vad  han gjorde i Bolton skulle han älskat att få göra det i Chelsea, och Sturridge klargör att han ska kämpa med hans lagkamrater för att att inte låta Manchester klubbarna få titeln på något sätt. 

/ Rukksar 

2 kommentarer:

  1. Mata - Lukaku - Surridge! Framtida Chelsea.

    Får hoppas Cech är tbx mot Sunderland och får hoppas Lukaku nätar.

    Bäst Bloggen btw :D

    SvaraRadera
  2. Yes, det där är vår framtid :)

    Tack! :D

    SvaraRadera