lördag 3 september 2011

Josh McEachrans tankar inför OS 2012. Chelseas trupp för Champions League. Essien uppdaterar om hans skada.


Kommer ni ihåg inlägget om Terrys upplevelser och tankar inför OS? Nu ska ni få läsa om vad Josh McEachran har att säga. Med dessa intervjuer försöker Chelsea förbereda stämningen inför OS genom att spelarna delar mig sig lite av deras tankar inför OS 2012.

Den 18-åriga Josh förklarar att han inte har så många minnen från OS, men det senaste minnet är, som de flesta också skulle säga, när Usain Bolt vann guld i både 100 meter och 200 meter. Josh ser även framemot att få se Bolt i 100 meter för att se om han kan slå världsrekordet igen. Tom Daley är också en friidrottare som Josh ser framemot att få se 2012. Daley är en brittisk simhoppare som bara är världsmästare inom 10 meters plattform, och anses vara ett underbarn som är född 1994.


Vem är din favorit friidrottare någonsin i OS? 

- Usain Bolt tror jag!

Kommer du att vara på olympiska stadion 2012?

- Jag vet inte, jag har inte beställt några biljetter men jag hoppas ändå att jag kommer få tag på biljetter på något sätt. Jag skulle gärna vilja vara där och se 100meter och några andra friidrottare.

I London ökar stämningen för OS varje dag och staden förbereder sig mer och mer, nästan så som när ett land förbereder sig inför VM om de får äran att vara värdar. Men finns det någon skillnad mellan VM och OS? Då menar jag inte förberedelserna, utan bara självaste tävlingen? Josh tycker att VM är större eftersom det bara handlar om fotboll, men 18-åringen uppskattar ändå OS och förklarar att det är en mycket stor tävling.

"Så jag ser verkligen framemot det."- svarade Josh gärna skulle vilja bli simhoppare om han var en friidrottare eftersom han tycker att det ser coolt ut när de dyker.


Hur kommer London vara som värdstad? 

- Jag tror att det kommer vara en bra stad, så länge de kan hålla alla lugna! Staden har alla ingredienser för att kunna hålla en sådan tävling, så jag tror att det kommer gå bra. Det är en stor stad och jag gillar att spendera tid här.


Vem skulle vara med i din  4x100m staffetlag från Chelsea? 

- Jag skulle ha Sturridge först, sedan Bosingwa. Jag skulle köra med Anelka sist och Ramires som tredje, han är väldigt snabb.

Sista frågan som ställdes till Josh var vad han gärna skulle vilja se i OS som inte finns med. Mittfältaren svarade att han gärna skulle vilja se Ishockey  fastän det är med i vinter OS.

                                                         ***


Vet ni vad? Romelu Lukaku är inte registrerad i Chelseas trupp för Champions League, medan Mata, Romeu och Meireles är med i listan. Uefa:s regler är alltså att man bara får ha med 17 icke "association trained" spelare i listan vilket gör så att 18-åriga Lukaku inte får plats i listan. AVB har alltså offrat Lukaku för att han inte har tillräckligt med "associaton trained" spelare för att kunna maximera hans 25-manna trupp.

Tillsammans med Lukaku, är även Essien och Ryan Bertrand inte med i listan. Essien är inte med på grund av hans långvariga knä skada, men i Ryans fall handlar det om något helt annat. Ryan är född i England, men var inte registrerad i Chelsea under tre år mellan 15 och 21. Ryan räknas alltså inte som en "Club trained player". Jag vet, det är jätte krångligt!

Chelsea har fått skriva in 22 spelare i Lista A, meden tre spelare hamnar i Lista B där vi bland annat kan hitta Josh McEachran och Nathaniel Chalobah. En spelare som registreras på Lista B måste ha spelat för klubben i mer än två år och ska vara under 21.

Klicka här för att se hela listan.

                                                          ***


Goda nyheter! Det verkar gå väldigt bra för Michael Essien med hans knä skada. Mittfältaren har meddelat att han börjar friskna till efter operationen som han har haft.

"Skadan är väl-dokumenterat så jag ska inte uppehålla mig vid det. Jag har haft en bra operation och jag är definitivt på bättringsvägen."- meddelade Michael Essien i hans blogg i Chelseas officiella hemsida.

"Mina dagar är fyllda med fysioterapi mellan 10:00 till 17:00, och jag är övertygad om att detta kommer leda till det resultat jag vill ha."

Essien skrev att han helst föredrar att få vara med hans lagkamrater på fotbollsplanen, men nu när han är skadad är detta tyvärr inte möjligt, så därför måste han ha tålamod och vänta tills han är helt frisk igen. Essien har dock gått igenom samma rutiner innan när han hade hans tidigare skada, så den här gången lär han hantera allt mycket bättre.

"Jag har fått frågan om när jag ska komma tillbaka, men den här gången beror det på hur lång tid det tar tills jag återhämtar mig och när läkarna säger att jag kan spela igen."

Essien bad om förlåtelse för att han inte kan ge oss ett exakt datum, men jag tycker att han ska ta sin tid och se till att komma tillbaka helt frisk och pigg, in sha Allah!

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar