fredag 13 maj 2011

Kapten Terry hyllar manager Ancelotti


Under matchen mot United blev John Terry lite små skadad efter en duell med Rooney. Efter skannade bilder kan kaptenen nu meddela att det ser okej ut och att han är tillgänglig på söndag mot Newcastle. Detta betyder att vår kapten är redo inför det sista mötet på hemmaplan!

" Jag mår bra"- berättade Terry.


Efter förlusten mot United är det ganska säkert om att det blir Ferguson som får ännu en titel, det vill säga Premier League titeln. United behöver bara en poäng i deras nästa match, och så är titeln deras. Chelsea vinner alltså inte titeln i år om detta sker, men ändå passade Terry på att hylla Carlo för hans insats både i år och för förra säsongens lyckade dubbel vinst. Fastän Chelsea råkade ut för en stor och lång svacka stoppar det inte vår kapten från att hylla managern

" Jag älskar Carlo"- sa kaptenen stolt.

Terry är medveten om att säsongen inte gick som man ville, men han vill tacka oss supportrar för att vi alltid har visat stöd till både Ancelotti och självaste klubben. Precis som oss känner också Terry att det är tråkigt att bli titlel lös denna säsong, men samtidigt är han ändå glad över att Chelsea ligger på andra plats, och hoppas på att de kan hålla kvar andra platsen.

" Jag stödjer absolut Carlo." - berättade den tacksamma engelsmannen.

Matchen mot Newcastle är Terrys 502:a match och han hoppas givetvist på att det blir en bra vinst, dels för att Chelsea vill hålla kvar andra platsen och för att det är sista matchen på hemmaplan. Terry känner att det kommer gå bra, och han känner sig glad över att han ska spela hans 502:a match. Kaptenen känner att han har mycket kvar att ge nästa match och under de tre åren han har kvar på hans kontrakt med Chelsea. Målet för vår kapten är att förlänga kontraktet efter tre år.

"Jag är i god kondition. I fem av de sju senaste säsongerna har jag nästan deltagit i alla matcher, vilket jag tycker är mycket bra. " - säger John Terry.


" Jag vet att ju äldre man blir desto svårare blir saker och ting. Jag vet att det kommer komma en dag då klubben inte kommer vilja ha mig, men vi har jätte duktiga unga spelare som kan fortsätta. Vi har David Luiz och även Branislav Ivanovic som också är väldigt ung. "- förklarade Terry.

Terry tror starkt på att David Luiz kommer bli Chelseas legend. Det är givetvis för hans skicklighet och kvalite. Han förklarar att Luiz är en sådan typ spelare som alltid kan spela bra på mittfältet och även som försvarare. David Luiz är en typ av spelare som älskar att träna, förklarar Terry. Han säger att försvararen alltid brukar gå sist från träningen och vill lära sig mer hela tiden. Dessutom är han en härlig och rolig kille, men när det väl är dags för match är han väldigt seriös och fokuserad, och kan läsa av saker och ting snabbt under matcherna, vilket imponerar Terry.

" Luiz brukar alltid fråga mig och Alex olika frågor. Han vill lära sig." sa kaptenen slutligen.

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar