tisdag 22 mars 2011

Terry är glad över Capellos beslut


Som ni vet så är Terry kapten för Chelsea, och jag tycker att vi har en perfekt kapten. Det kan inte bli bättre! Han har allt som en kapten behöver. Han är duktig, han kan leda en trupp, han tar mycket ansvar och det viktigaste som jag tycker han har är den stora kärleken för klubben. Jag kan se, eller snarare vet att han älskar Chelsea från djupet av hans hjärta. Oftast brukar man märka om vissa spelare spelar för laget eller för sig själv, men när man ser på Terry så vet man att han är en äkta Chelsea spelare. En spelare som älskar Chelsea, en riktig kapten!

En sådan duktig kapten var även kapten för England tills Wayne Bridge gick ner till affären en morgon för att köpa dagstidningen där han fick läsa att Terry hade varit med hans tjej. Bridge såg på Terry som stod bredvid honom i samma affär. Bridge kollade på Terry utan att säga ett enda ord och gick därifrån. Han hade blivit sårad av en av hans närmaste vänner som han hade en massa minnen med från Chelsea och landslaget. Han hade blivit sårad av hans vän Terry som han ofta brukade umgås med under fritiden med familjen. Det han inte visste var att Terry och han tjej hade lagt märke till varandra under tiden de umgicks, och det han inte visste var att han en morgon skulle få läsa de otäcka meningarna på framsidan av tidningen samtidigt som Terry också skulle få göra det. Bridge vägrade skaka hand men hans före detta kompis när de mötte varandra i Premier League, och dessutom hoppade han av från landslaget. Mycket oro väcktes i Capellos trupp, och tillslut bestämde sig Capello för att ta ifrån kaptensbindeln från John Terry för ungefär ett år sen, och Rio Ferdinand fick istället ta över. 

Men nu har Capello gjort ett nytt beslut. Nu har Terry fått tillbaka hans gamla roll, och det är vår kapten glad över.

" Jag är väldigt glad efter att ha fått tillbaka bandet. Under den tiden jag inte hade banden så hade jag fortfarande kvar min passion och vilja, vilket är väldigt viktigt för truppen. Den respekt som jag har haft för spelarna runt omkring mig och för managern kommer alltid att vara lika mycket." - uttalade Englands kapten John Terry

Givetvis är Rio Ferdinand besviken över Capellos beslut, men Terry förklarade att Rio och han hade ett telefonsamtal igår, och att han pratade med Terry en lång stund då han även förklarade att det inte spelade någon roll om vem som skulle bära bandet. 


" När Fabio mötte mig på Wembley den dagen ( då han tog ifrån bandet från Terry) accepterade jag hans beslut. Det betyder inte att jag höll med honom, men jag kollade in i hans ögon och sa att jag inte kommer prestera mindre på grund av det." - uttalade Terry

                                                          ***


/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar