söndag 6 februari 2011

Torres vill vinna titlar med The Blues


Alla spelares dröm är att kunna vinna troféer med sitt lag, och vår nya anfallare har precis samma dröm som alla andra spelare. De flesta spanska lagkamrater som Torres har i landslaget har en massa troféer med deras lag, men för det är Torres absolut inte avundsjuk, utan önskar att han också ska kunna vinna titlar med Chelsea.

" När jag är 40 eller 45 år gammal vill jag se bilder på mig som en mästare. Jag har tur att jag var med i det spanska landslaget och vann EM och VM, men jag vill också vinna troféer i en klubb." - förklarar anfallaren

Torres förklarar att Chelsea är ett lag som har chansen att vinna Champions League och ligan, och nu när Torres är i rätt ålder tycker han att han har gjort det rätta valet, det vill säga att byta lag. En fotbollspelare kan alltid inte stanna i samma klubb och hoppas på att dessa drömmar ska uppfyllas, och det största anledningen till det är ju för att tiden inte står till. För varje år plusas ett år till i vår ålder, och det är detsamma för alla fotbollsspelare. Därför vill Torres att Liverpool fansen ska förstå att han inte gjorde det med något ont i tanken.

" Jag kysste aldrig Liverpools logo på tröjan. Jag gjorde det när jag var i Atletico Madrid. Jag älskade klubben. Jag tycker inte att det är rättvist att kyssa logot, ibland ser jag att några spelare gör det när de joinar en klubb, men människor kommer och går." - Torres


Han uttalade även att han alltid har varit Atletico Madrid supporter, och inte Liverpool eller Chelsea fan, så förvänta er inte att han kommer att kyssa blåa lejonet på Chelsea tröjan om han lyckas göra mål. Enligt Torres är det inte viktigt att kyssa märket, utan det viktigaste är att kämpa för laget och för sig själv.

" Jag vill bara göra mål." - uttalade El Niño

Egentligen spelar det ingen roll om han inte är Chelsea fan eller inte kysser logot, det viktigaste är att han gör mål och hjälper klubben, för det är ju självaste Chelsea vi älskar! Keep the blue flag flaying high!

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar