onsdag 27 oktober 2010

Mikel är mindre divig nu - Kalou

" Det är i den positionen jag älskar att spela i och känner mig mest bekväm. Jag vill fortsätta att ha samma position och förbättra mig för varje gång." - sa John Obi Mikel under dagens intervju.

Mittfältaren medgav att han även vet att vissa vill se en lite mer attackerande Mikel som han berättade under dagens intervju, men han menade att i den här klubben ska man inte bara tänka på det, utan som mittfältare finns mycket annat man kan hjälpa till med under matcherna. Mikel förklarade även att vi förhoppningsvis kommer att få se några mål från han.

Under denna intervju kommer Kalou helt plötsligt in i rummet med en ritad bild som ska föreställa Essien, men i Kalous ögon är det Mikel på bilden.

Mikel: Det ser ju inte alls ut som mig, det är ju Essien!

Kalou: Jo men jag tycker att det ser ut som dig! (skrattande) .. och han har på sig en nigeriansk skjorta, det måste ju va du!

MIkel: ( lite små orolig) Jag vet verkligen inte vad du snackar om, det ser inte ut som mig!

Kalou: Okej då, förlåt ( fnissande)



Eftersom att Kalou helt plötsligt kom in i rummet fick han också en fråga, då frågan var hur Mikel har ändrats sen år 2007.

Kalou: Han är mindre diva-ish. Han är inte en diva längre. Men under den tiden var han riktig divig.

Mikel: Vad?! Jag vet inte ens vad du gör här, gå bort!


Sedan svarade Mikel på frågan istället, och han uttalade:

" Jag tycker att jag har förändrats mycket. Jag får inte röda kort längre. Jag hade fyra röda kort de två första säsongerna och det är något som ändras genom tiden, man växer ifrån det. Jag tror att jag har mognat mer på planen samt utanför planen. Jag är bara 23 år gammal och det är klart man går igenom sin tonårs fas men nu har jag vuxit ifrån det. "

När det gäller Champions League är Mikel väldigt taggad. Han menade att de verkligen vill vinna titeln i år. Det är något som alla grabbarna i Chelsea verkligen ser fram emot. Han menade även att han vet att fansen vill ha titeln lika mycket, så därför ska de försöka göra sitt bästa.

/ Rukksar

1 kommentar: