onsdag 6 oktober 2010

" En spelare med vinnande mentalitet måste alltid spela i de bästa lagen som Chelsea" - Neymar

18 årige Santos Neymar sägs vara intresserad utav Chelsea enligt Goal då han uttalade att hans önsking var att kunna flytta till Chelsea. Chelsea har sen förut lagt bud på spelaren då The blues redan hade erbjudit 19.5 miljioner euro och 26.5miljoner euro men efter att Neymar skrev på för den Brasilianska klubben Santos för yttligare fyra år så lades affären ner. Men nu tror Neymar att det var ett fel beslut av honom och skulle gärna vilja bli en av The Blues.


" En spelare med vinnande mentalitet måste alltid spela i de bästa lagen som Chelsea" - sa den Brasilianske anfallaren


"Santos är min klubb. Jag älskar det. Men det är inte lika hög standars som den engelska ligan"- sa Neymar.


Genom Neymars uttalanden kan vi förstå att den unge spelaren är redo för en större klubb nu när han är en av de bästa unga spelarna. Han skulle gärna vilja spela fotboll tillsammans med storspelarna Drogba och Lampard sa Neymar.


Neymar tilltalade: " jag vill gå till en klubb där jag kan bli en världsklass spelare. Jag har ambitioner för att kunna bli en av de bästa spelarna i världen."


Han sa också att han ofta brukar kolla på Premier League och att han verkligen njuter av det snabba spelet och tycker om att  de alltid spelar så forward och direkt. Han vet fortfarande inte vilken position han skulle spela som bäst men det skulle enligt Neymar vara upptill tränaren eftersom att han kan spela i vilken position som helst. Neymar tror inte heller att det skulle varit något problem med att flytta från hemlandet till London.


" Det finns redan Brasilianska spleare i Chelsea så som Alex och Ramires. Jag känner Alex sen förut.


" Och jag spelade med Ramires för landslaget, men vi hade inte chansen att prata om Chelsea, men jag är säker på att vi kommer att göra det"





/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar