torsdag 7 oktober 2010

Ska vi säga Essien eller Mr. Headmaster?

Michael Essien tycker att denna säsong har startat väldigt bra. Även fast Chelsea har två förluster tror Essien att man alltid kan komma tillbaka så som matcherna mot Arsenal och Marseille. Allt Essien begär är tålamod från fansen. Han menar att säsongen är lång och det kommer att bli upp och ner ibland men så länge vi fans finns där för Chelsea kommer allt att gå bra.

Angående Marseille matchen tycker Essien inte att det var en av de bästa Champions League matcherna Chelsea har spelat, men det blev ju ändå mål och detta spelar roll. Angående Arsenal matchen är grabbarna väldigt nöjda enligt Essien.  




"Det enda jag ångrar är att jag inte kunde göra mitt tredje mål i den här säsongen då jag hade en bra chans."- Essien

Essien gjorde två nick mål mot West Ham och han berättade att i vanliga fall skulle man få se hans "superman" målgest men i det här fallet var han så imponerad och förvånad att han istället sprang runt på plan med handen på pannan.

" Den natten och nästa dag satt jag och tittade på alla tv-program som visade mina mål och så skröt jag för min familj hur jag hängde i luften så som Michael Jordan under hans " you too can fly" dagar. Jag började till och med kalla mig själv för " headmaster". - Essien

Efter matchen har han inte kunnat göra flera mål och berättar att familjen nu skrattar åt honom varje gång han missar en målchans. Hans förklaring till familjen är att det inte spelar någon roll om vem som gör mål, bara någon i Chelsea gör mål. Essien berättar också att han tycker att det är en härlig känsla att kunna göra mål och att han oftast undrar hur Drogba och Anelka känner sig då de gör så många mål. Han tror att känslan säkert är fantastiskt och skulle gärna vilja känna mer av denna fantastiska känsla.

" Jag kommer att försöka göra flera mål den här säsongen. Se upp för flera Superman målgester snart. Det kommer i arenan eller kanske till och med nära dig i din tv ruta!


/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar