torsdag 6 september 2012

Osäker säsong för Malouda. Bertrand förlänger. Lukaku vill inte jämföras med Drogba. Cahill med självförtroende efter CL vinsten


Förutom att Florent Malouda inte platsade i Di Matteos trupp för Champions League den här säsongen så fick fransmannen även träna med Chelseas U21, skriver Sky Sports. Nu har 32-åringen gått in på sista året av kontraktet, och Malouda ska nyligen ha twittrat det här under träningen med ungdomarna: "Det är här jag ska träna under min sista säsong med Blues!!!"

***


Vår unga vänsterback Ryan Bertrand har förlängt kontraktet med Chelsea för ytterligare fem år vilket betyder att kontraktet sträcker sig till 2017. Bertrand har spelat för Chelsea sedan 2005 och det var under Carlo Ancelottis tid som Bertrand började uppmärksammas. Nu har Ryan lyckats imponera riktigt mycket och är en av de spelarna som Roberto Di Matteo räknar med.

***


När Romelu Lukaku, som just nu är utlånad till WBA, först signerade för Chelsea så kallades han för den nya Didier Drogba. Det var kul ett tag, men nu verkar Romelu inte gilla det. Han menar att han är Lukaku och ingen annan.

"Didier och jag har samma spelstil, men jag tror inte att han ville bli jämförd med någon när han var yngre."-säger Lukaku.

"Varje spelare vill vara sig själv, en egen personlighet. Jag vill inte vara den nya någon."

"I börjar var det okej, men nu är jag trött av det. Det är inte nödvändigt och nu gillar jag inte det."

"Jag har min pappas förnamn, jag är Romelu Lukaku- jag är inte någon annan. Det här är mitt eget namn och det är det här namnet som jag vill att folk ska komma ihåg."

***

Gary Cahill: Hoping to become a regular in the England national side

Efter succén i  Champions League när vi vann titeln för första gången i fjol, har Gary Cahill känt att han har lärt sig mycket och att han fick chansen till att spela i de stora matcherna som folk tidigare inte hade tänkt sig att Cahill skulle klara av att spela i. Efter en sådan stor framgång verkar det som att vår mittback har fått bra med självförtroende och nu hoppas engelsmannen på att få en nyckelroll i Englands landslag.

"Champions League erfarenheten med Chelsea gjorde så att jag lärde mig. Jag tror att det gav mig en chans till att spela i de stora matcherna som folk kunde säga att jag inte hade spelat i."-förklarar 26-åringen.

"Det var den viktigaste grejen. Folk brukade säga att jag var okej men att jag inte hade spelat i de större matcherna. Det gav mig en möjlighet till att göra det."-säger före detta Bolton spelaren.

"Enda sedan jag har varit involverad med England så har jag alltid känt att jag har kämpat (för en plats)."

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar