söndag 2 september 2012

Hazard menar att förlusten kan ha en positiv påverkan


Eden Hazard är inte bara Chelseas bästa värvning men också en av Premier Leagues bästa värvningar den här säsongen. Den 21-åriga belgarens spel har varit fantastiskt bra och han har redan hunnit bli "man of the match" tre gånger i rad. De 32 miljoner pund som Chelsea betalade för Hazard har verkligen kommit till användning.

"Det är inte överraskande för mig att jag har anpassat mig så bra eftersom det är lättare att komma igång när man spelar med bättre spelare."-förklarar Eden Hazard.

"Det kommer inte vara lätt att spela på samma nivå i varje match, det vet jag, men jag har alltid vetat vad jag är kapabel till."

I fredags förlorade Chelsea med hela 4-1 mot Atletico Madrid i Uefa Super Cup, och fastän Hazard var en av de pigga spelarna i laget så kunde han tyvärr inte införa mycket. Däremot tror Eden att förlusten kan påverka laget positivt.

"Detta kanske påverkar oss på ett bra sätt och gör så att vi kommer tillbaka starkare. Vi måste bara glömma det och gå vidare."-förklarar belgaren.

"Från en personlig synvinkel kan jag säga att detta inte kommer göra mig deppad. Jag är en ganska naturlig kille och tar en match i taget. Jag ser redan framemot nästa äventyr."

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar