torsdag 30 augusti 2012

Di Matteo och Torres inför Atletico Madrid


Då var det dags för mötet mellan Chelsea och Atletico Madrid i Monaco. Det här mötet spelas mellan de lagen som har vunnit Champions League och Europa League. Eftersom Chelsea har vunnit CL så möter de Atletico Madrid som har vunnit EL. Chelsea har tidigare vunnit Uefa Super Cup en gång, och då var Roberto Di Matteo en Chelsea spelare. Detta hände ungefär 14 år sedan då Gustavo Poyet låg bakom det enda målet mot Real Madrid som de tillslut vann över. 


"Det var en väldigt svår väg och vi fick gå igenom mycket lidande för att få möjligheten till att vinna den och att få kunna spela matchen och vara involverad i det här. Jag känner mig väldigt stark och förhoppningsvis ska vi kunna vinna matchen imorgon."-sa Roberto Di Matteo.

Atletico Madrid är definitivt ett lag man ska se som ett hot då de är ett av de bästa lagen i La Liga och den här säsongen har de lyckats starta säsongen väldigt väl. Nyligen vann de över Athletic Bilbao med 4-0 efter Falcaos hat-trick och ett mål från före detta Chelsea mittfältaren Tiago. Falcao kommer definitivt vara en spelare som Chelsea måste se upp för.

"Jag har sett Falcao många gånger, och efter att ha sett de senaste säsongerna så kan jag säga att han är en super spelare. Han är en av de bästa anfallarna i världen och jag tror att han kommer vara ett stort hot för oss imorgon."-förklarade Di Matteo. 

"Atletico Madrid är ett väldigt bra lag, de vann Europa League förra säsongen och startade den här säsongen väldigt bra igen. Jag tittade på deras matcher och de har mycket kvalité med en bra tränare, Diego Simeone."

Samma gäller för Atletico Madrid, de måste också se CL mästarna som ett stort hot. Chelsea består av fantastiska spelare som kommer kunna ställa det till för Simeones lag om allt går som Di Matteo har tänkt sig. En av våra spelare som kommer ha en stor uppgift mot det spanska laget är Fernando Torres, Atletico Madrid fanet. Torres spelade tidigare för Atletico Madrid innan han signerade för Liverpool.

"Jag tycker att konkurrensen är väldigt viktigt för professionella idrottsmän. Jag tror inte att Fernando har startat så som han har gjort för att Drogba inte är här. Jag tycker att han hade en bra avslutning förra säsongen. Han gjorde många assister och jobbar extremt hårt, och gör viktiga mål. Han har startat säsongen väl och har även konkurrens, vi har också Daniel Sturridge och jag tror att konkurrensen är mycket viktigt för oss." 

Diego Simeone kommer nog även lägga extra mycket koncentration på Eden Hazard som har överraskat fotbollsvärlden med hans fantastiska start i Chelsea.

"Han förde in mycket kreativitet och olika möjligheter till oss men han är inte den enda. Han har länkats ihop med Juan Mata, de andra mittfältarna och Fernando, Vi har sett att de förstår varandra väldigt bra. Hans påverkan är väldigt positivt i början av säsongen, men jag ska också tacka resten av laget som har börjat säsongen så bra." 

Första gången Torres signerade för Atletico var han bara 15 år gammal och 2007 bytte han lag och flyttade till England för att spela för Liverpool. Detta blir första gången som Torres ska spela mot Atletico Madrid. 

"Det kunde inte bli mer speciell, sedan jag lämnade har jag alltid känt av supporten av fansen, de vet att jag var en av dem." -sa Torres. 


"Jag spenderade mer än 12 år av mitt liv i den klubben, de är inte bara mitt gamla lag men också det laget jag hejar på. Det kommer bli så speciellt, men jag måste lämna det förflutna."-förklarade Torres. 

"Vårt enda mål är att vinna, vi är här för att vinna, efter matchen kommer jag bli en Atletico supporter igen som jag alltid har varit."

"Just nu njuter vi av vår start, laget spelar bra, de nya spelarna har anpassat sig bra och förhoppningsvis ska vi kunna vinna vår första titel imorgon, förhoppningsvis ska vi kunna vinna flera." 

Fernando Torres tror att Atletico är ett lag med mycket kvalité, och att laget har utvecklats sedan Diego tog över. 

"De har hittat deras mentalitet, när man har spelare med kvalité som de har så blir allt mycket lättare." 

"De har visat alla att spanska ligan inte bara handlar om två lag. Atletico är det tredje laget i Spanien och de vann Europa League. Nu har de chansen att vinna Super Cup och de borde vara stolta."-säger Torres. 

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar