måndag 21 maj 2012

Drogbas framtid, fortfarande oklart


Det känns tungt att skriva det här, men det verkar som att Didier Drogba är på väg att lämna Chelsea. Ivorianen har spelat klart för London laget och kan nu vara på väg till Shanghai Shenhua där vi kan hitta Nicolas Anelka.

"Vi kommer inte att vara tillsammans nästa säsong."- har Drogba sagt enligt France Football magazine.

"Eftersom jag har bestämt mig för att lämna klubben ville jag berätta det personligen för mina lagkamrater. Men jag klarade inte av det. De fick mig att bryta ihop."

"Även om det var tre år sedan som jag för första gången sa att jag ville lämna så var det svårt för mig att erkänna att det nu är över mellan mig och klubben."

"Men jag planerar inte att sitta på bänken och titta på andra spelare som spelar samtidigt som klubben bildar ett nytt lag."

"Det kommer bli ett nytt äventyr för mig." -säger 34-åringen enligt France Football magazine.

Däremot skriver Sky Sports att spelare från Chelsea har sagt att Drogba ryktena inte är äkta.

/ Rukksar

2 kommentarer:

  1. Nu är allt officiellt.. :´(

    Tack för allting Drogba och lycka till i framtiden!!

    Känns konstigt men tycker det är helt rätt att lämna vid den här tidpunkten. Istället för att varva mellan bänken nästa säsong så sköt han istället hem CL-bucklan i sin sista spark i Chelseatröjan! Vackert!

    SvaraRadera
  2. Drogba är inte bra...

    SvaraRadera