torsdag 26 april 2012

Reaktioner efter mötet mot Barca. Terry kommer att få lyfta CL bucklan. Ingen handskakning i nästa match


I tisdags vinsten mot Barcelona på Camp Nou fick Chelsea spela klart matchen med en oväntad backlinje då båda centralförsvararna fick lämna matchen i första halvlek. John Terry fick rött kort och blev utvisad medan Gary Cahill, som lämnade planen först, hade spelat klart efter bara 7 minuter på grund av skada som han fick när han försökte blockera ett Barcelona anfall.

"Jag hoppas att skadan inte är så farlig som jag trodde först, jag vände på mig konstigt och dobbarna fastande i gräset."-sa Cahill.

Efter att Cahill sträckte det ena benet klev han inte av från planen direkt. Att jogga runt på planen gick bra, men när han väl fick anstränga sig lite mer kände han att det inte gick spela mer.

"De försökte att göra bytet mycket tidigare men jag ville inte det, det är därför jag stannade kvar fem minuter till för att se om det gick att spela."


Chelsea vann dock ändå matchen fastän backlinjen plötsligt blev mycket svagare och saknade de två bästa mittbackarna. Cahill som inte kunde spela klart matchen menar att nerverna hos honom ändå fanns kvar när Torres gjorde det sista målet.

"Jag kan inte förklara nerverna, när man är involverad känner man sig mer kontrollerad."- förklarade mittbacken.

"Det var en fantastisk insats av spelarna, att ta sig vidare med 10 män mot ett fantastiskt lag är otroligt."

"Jag har aldrig varit så nervös som jag var när jag har tittat på matcher. Jag var men nervös än starten. Det var en otäck känsla men en fantastisk känsla när Fernando gjorde målet."

En back som lyckades spela klart hela matchen är Ashley Cole och han menar att Chelsea vann matchen eftersom de trodde på sig själva.

"Det är svårt när man förlorar båda mittbackarna mot ett bra lag som Barca, men Branna och Bossie flyttade runt och var fantastiska. Vi alla trodde på oss själva, många gjorde inte det men vi gjorde det, som ett lag, tillsammans." -förklarade Cole


"Det var fem eller sex spelare som kom emot oss men vi försvarade bra, och Petr gjorde bra räddningar."-förklarade Cole.

Petr Cech var helt fantastisk under båda matcherna och visade hur viktig han är för Chelsea. Hans reflektioner och fantastiska koncentration såg till att rädda Chelsea under många farliga situationer.

"Vi kämpade i 90 minuter i den första matchen, och vi gjorde det vi kunde göra när vi låg under med 2-0, och det var fantastiskt. Alla spelade till 150 procent, och vi försökte att överleva, och vi överlevde ganska bra!"  -säger Petr Cech.


"Det var fantastiskt, vi kämpade för våra liv. De hade chanser och innehav, de hade allt, men vi såg till att blockera. När jag såg Fernando tänkte jag att vi var klara för finalen!"- förklarar målvakten.

                                                         ***


Kapten John Terry kommer att få lyfta Champions League bucklan den 19:e maj om Chelsea vinner mot Bayern Munchen på Allianz Arena, detta har UEFA bestämt och meddelat. Under hela matchen kommer kaptenen att få sitta på läktaren på grund av det röda kortet han fick mot Barca i tisdags vilket ledde till avstängning.

                                                     ***


Det har meddelats att det inte kommer bli några handskakningar innan matchen startas igång mot QPR på söndag i Premier League.

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar