söndag 25 december 2011

Torres kräver respekt. Sturridge- har fortfarande mycket att bjuda på. Nytt om Cahill och Kaká


Fernando Torres har under de senaste Chelsea matcher börjat från bänken och han har även inte haft den bästa formen på länge. Sist vi fick se Torres som bara har gjort tre Premier League mål sedan han kom från Liverpool för 50 miljoner pund, i Chelsea tröjan var mot Tottenham i torsdags då Villas-Boas bestämde sig för att byta in anfallaren sent under matchen. Allt detta har lett till att Torres har fått stå ut med en massa kritik från olika håll, men nu kräver spanjoren respekt från kritikerna.

"Jag ska försöka att vara väldigt ödmjuk och komma tillbaka till Chelseas startelva. Min form har inte varit bra, men jag är en VM och EM mästare och jag förtjänar mer respekt."-säger Torres.

Att sitta på bänken är inte spelarnas dröm, och det är även inte Torres dröm, men han har ändå lärt sig att visa respekt vilket är en underbar egenskap hos en fotbollsspelare:

"Det är jobbigt att sitta på bänken men jag respekterar spelarna som spelar. Jag kommer att stödja laget och jobba hårt för att komma tillbaka."

Fernando Torres ligger inte bara "risigt" till i Chelsea, utan det gör han också i det Spanska landslaget. Spaniens tränare Vicente Del Bosque har redan varnat honom inför EM 2012. Del Bosque kräver att Torres börjar prestera för Chelsea och fixar hans form om han ska platsa i det spanska truppen för EM.


"Det är sant att Del Bosque är orolig för mig och min form i Chelsea. Det är upp till mig om jag ska gå tillbaka till den anfallaren jag var förut." -sa Fernando.

"Om jag går tillbaka till så som jag var för några år sedan så kommer jag ha en viktig roll i det spanska landslaget."-sa 27-åringen tillslut.

                                                     ***


Daniel Sturridge har redan gjort hans tionde mål för säsongen, men han vet att han fortfarande har mycket att förbättra. Anfallaren känner att det alltid finns något mer att utveckla, och att han har mycket mer att bjuda i de kommande Chelsea matcherna. Detta är en spelare med vilja, mål och motivation, dessa spelare har alltid en ljus framtid framför sig.

"Jag vet att jag kan utvecklas mycket mer än där jag är nu, och förhoppningsvis ska jag kunna visa det."

Daniel Sturridge var den enda spelaren som lyckades näta för Chelsea mot Tottenham, och 22-åringen känner att han ändå är lite besviken över att han inte kunde göra ett till mål.

"Jag är lite besviken eftersom jag känner att jag kunde ha tagit den fösta chansen, och jag kommer att jobba hårt för att förbättra mitt spel eftersom jag vet att jag kan göra mycket bättre än det jag gör nu."

22-åringen ville dock påpeka att Chelsea har den formen som behövs för att klara av de kommande matcherna utan några större problem. Chelsea möter Fulham, Aston Villa och Wolves i de tre kommande matcherna, och Daniel tycker att Chelseas prestation mot Spurs är beviset till att det kommer gå bra. 

Nästa tillfälle då Sturridge kan skina igen är i derby mötet hemma mot Fulham på måndag. 

"De är ett bra lag och de spelar bra fotboll men hade otur mot Man United. Jag ska inte tänka på att det kommer bli lättare för oss eftersom de förlorade mot Man United. Derby matcher brukar alltid vara svåra, och de kommer att vilja ge tillbaka och försöka vilja visa vad de går för."

"Det kommer att bli en svår period för varje lag. Spelarna kommer att känna sig lite hängiga och tappa koncentrationen eftersom man ska spela så många matcher, jag glömmer inte Jul dagen när det är middag och alla har en bra dag! Man vet aldrig vad som kommer hända, men jag är säker på att lagen kommer tappa poäng."- Sturridge.

                                                          ***


Bolton har nu meddelat att de pratar med Chelsea angående Gary Cahills framtid. Gary Cahill som kostade 5 miljoner pund för Bolton har fått prata med både hans nuvarande klubb och Chelsea, så det verkar som att en flytt till Chelsea kan ske nu i januari. Manager Owen Coyle har tidigare meddelat att Bolton har börjat prata med klubbar i Premier League angående försvararen, men nu är det alltså officiellt att Chelsea är ett av de lagen. Tottenham är också ett lag som köar för den före detta Aston Villa spelaren, men mer än det har det inte skrivits.

så här säger Boltons tränare Owen Coyle:

"Inget har signerats än, men jag kan säga att vi har pratat lite här och där."

"Jag kan säga att det finns intresse för Gary vilket inte förvånar mig."

"Jag vet Andre är en beundrare av Gary eftersom han är en fantastisk spelare, så om det finns förhandlingar kommer det att ske på rätt sätt för fotbollsklubben och för Gary."


Det ryktas om att Chelsea ska erbjuda 30 miljoner pund för Real Madrid mittfältaren Kaká. Arsene Wengers Arsenal har också velat signera den före detta Milan mittfältaren ett tag, men priset kan dock vara ett problem för Gunners då det inte är säkert att de kan erbjuda något högre.

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar